Hyggelig kveld hos Eldbjørg

Eldbjørg ringte meg i går kveld å spurte om jeg hadde lyst til komme på middag til henne i dag.  Jeg hadde egentlig tenkt til å jobbe overtid så jeg sa at jeg ikke kunne.  I løpet av natten og morgenen forandret jeg mening, så jeg ringte henne å spurte om tillbudet fortsatt var åpent, noe det var.  Det var så deilig vær ute, så vi satt ute på balkongen mesteparten av ettermiddagen og kvelden.  Jeg må gjengjelde det en gang i løpet av sommerferien.  Har noe i fryseren som jeg kan diske opp med til et passelig middagsselskap.  Lenge siden jeg har invitert til middag, så det kan bli koooozelig.

Eldbjørg er en fresk dame på over 80 år, som jeg har kjent i mange år.  Hun var egentlig en ungdomsveninne av mamma, som jeg har holdt kontakten med etter at mamma døde.  Vi treffes litt innimellom til en middag og koselig prat.  Hun er den eneste igjen av veninnegjengen, noe hun syntes er litt trist….. sånn er det når man krabber oppover aldersstigen, da blir vennene borte en etter en.   

Når jeg er på besøk hos henne er det nesten eneste gangen jeg får god gammeldags husmannskost.  Blir aldrig til at jeg gidder å lage det selv når jeg kommer sent hjem fra jobben.  Tar for lang tid…..da vil jeg ha noe å spise med en gang….brødskiver er jo med en gang det!!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg