Etter to late dager har jeg vært pÃ¥ farten i dag….

Anne og jeg bestemte i går at vi sklle ta oss en tur til byen i dag….  Anne ville gjerne en tur på Hundekurven for å kjøpe ny mat- og vannskål til Felix.  Hun kom sånn ved 11 tiden, etter å først ha vært hos dyrlegen med Felix for å ta 16 ukers vaksinen og id-merke han.  Vi rusla litt rundt og var først innom Gunnerius, men der hadde de tydeligvis satt på varmen for det var helt tropisk derinne.  Ingen av oss orket å gå der spes lenge. Jeg måtte en tur innom toa, men da trodde jeg nesten at jeg skulle avgå…..  Det stinka hvitløk derinne så jeg holdt på spy…jeg elsker hvitløk, men ikke når et helt rom omfavnes av det.

Vi spiste lunch på Oslo City i underetasjen…  Jeg gikk bort bestilte maten i kassa og betalte cash, men når vi var ferdig å spise kom samme dama bort til oss å ville ha betalt en gang til.  Med en gang husket hun ikke at jeg allerede hadde betalt, men etterhvert så ordnet det seg.

Anne fikk sine skåler til Felix hos Hundekurven, og jeg kjøpe en ny bærebag til kattene som er mer luftig enn reiseburet + mer våtfor som jeg nesten hadde gått tomt for. De som driver Hundekurven er så koselige, og man føler seg virkelig velkommen når man stikker innom.

Jeg kjørte Anne tilbake til Lørenskog, og da tok vi med oss Ronja og Vinja sånn at de kunne få hilse på Felix + at de fikk ormekur.  Møtet gikk vel litt si o så….  Felix oppførte seg veldig bra, og var veldig nysgjerrig på jentene. Han gikk bort til dem å snuste på bagen, og når jeg slapp dem ut var han ikke truende mot dem bare nysgjerrig.  De var ikke spesielt imponert over oppmerksomheten.  Når han kom for nær knurret de og freste til han, og Ronja ble skikkelig sint på han så de begynte å slåss litt.  Tror nok at vi skal møtes på nøytral grunn neste gang.

Nå i kveld tok naboen og jeg med oss hageredskapene å gikk ut for å klippe ned villnisset i skråningen.  Vi ble på langt nær ferdig, men i klarte da å trimme ned Jasminen pluss at jeg klippet ned en gigantisk selje + noen tørre og stygge rosebusker fra fortiden.  Holder været skal vi ta oss en tur ned i der i morgen oxo, da skal vi prøve å trimme ned en furu som oxo har blitt så høy at den stenger for utsikten.  Bare det lille vi fikk gjort gjorde at vi fikk bedre utsikt.  Hadde flere beboere giddet å gå ut så hadde skråninen vært ryddet i løpet av en kveld!!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg