For en dag dette har vært…..

Dagen begynte ikke spesielt bra i dag…..  Mureren kom for å mure igjen hullet i badetaket mitt, og jeg var så happy for at det endelig var gjort.  Gleden varte ikke spesielt lenge, for i det han kjørte ut av gården begynte dritten å løsne og dette ned i vasken å på skapet.  3 store kladder kom først, pluss at det var flere steder hvor det beynte å bule ut.  Jeg sprang opp til de over som har ansatt fyren.  De fikk han til å komme tilbake, og rette opp. Nå har det holdt. 

Meningen var at jeg skulle bli med Anne på bibloteket nede i byen, men je måtte bare si til henne at hun fikk dra. Jeg ante jo ikke hbor lang tid det kom til å ta før han kom tilbake å rettet opp feilen.  Jeg ringte henne når alt var ferdig, og så ble vi enig om å møtes nede hos Røhne og Selmer på Enjso….noe bi oxo hadde avtalt i forveien.  Jeg ville nemlig ta en titt på hvilke bruktbiler de hadde, og om noen var etter min smak  og lummebok. 

Vi tok en runde rundt, og der sto den….bare skreik etter at jeg skulle ta den med seg hjem…  Det var en Ford Focus Trend, 2007 modell, til 203.000,-.  Den er grå, sea grey for å være helt eksakt.  Mens Ford så på min bil fikk jeg ta meg en runde med den nye.  Den var en drøm å kjøre, god å sitte i + at det var mange flere nye duppe-ditter som jeg ikke hadde fra før.  Ford gir meg 50.000,- for den gamle bilen + at jeg fikk med hengerfeste.  Det tillbudet kunne jeg jo ikke si nei til.  Jeg får den allerede på onsdag, og jeg gleder meg sånn at det føles at jeg har sommerfugler i magen :o)

Det blir selvsagt ganske tøft økonomisk, men jeg er sikker på at jeg måtte ha lagt ut mer på den gamle i den nermeste framtida uansett.  Nye vinter- og sommerdekk bl.a. og sikkert utgifter i forbindelse med EU-kontrollen i februar. 

Jeg fikk en veldig våt pus i sta, he he….  Ronja og Vinja ville så gjerne hjelpe til å vaske opp, og hele seangsen endte med at Vinja plumpa ut i med begge bakbeina.  Det syntes hun ikke var spesielt festlig, men jeg fikk ikke lov til å tørke bena hennes, for det skulle hun selv.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg