Gravlund er endelig ferdigpyntet for vinteren!!

I går ettermiddag var jeg på Plantasjen v/Skullerud, og kjøpte granbar til gravlund.  I tillegg kjøpte jeg et par små lykter som jeg skulle ha i stua.  Jeg hadde noe reinmose som jeg tok med meg, og den la jeg godt rundt Erika'n som jeg satte ned for et par uker siden.  Det ble skikkelig fint.  Glad for at jeg kjøpte nye lykter å satte ned forrige helg, for de var mindre og tok ikke opp så mye plass.  Blir alltid litt vemodig av å gå ned der, for jeg savner foreldra mine veldig.  Kan liksom ikke helt fatte at 10.11. er 9 år siden pappa døde, og at det er snart 3,5 år siden mamma døde….. 

Når jeg kom hjem igjen var jeg nede i kjelleren og henta opp de kunstige verandakassene jeg kjøpte i fjor.  Satte dem i kassen ute på verandaen, og pyntet til med resten av granbaret.  De ble ikke så aller verst.  Ser at de fleste andre naboene har satt Erika i kassen sin, men jeg har ikke brukt det på noen år.  Bedre med kunstig…………………….

ronja 04

Ble skikkelig bekymra for Ronja i går…..  Når jeg var ferdig ute på verandan holdt jeg på med noe på kjøkkenet, og hun spratt rundt på benken. Så hørte hun Vinja i stua, og skulle hoppe ned….  Dermed sklei hun, og klarte å tre den høyre bakbenet ned i håndtaket til den ene skuffen.  Hun var jo på veg ned, og jeg regner med at hun vrei seg for å komme løs.  Jeg så ikke akkurat hva som skjedde, men hørte at hun freste og skreik til.  Så forsvant hun ut av rommet.  Jeg gikk etter henne, og da satt hun under bordet å ville ikke komme frem  Ikke vanskelig å se at hun hadde vondt.  Fikk tilslutt tak i henne, og tok henne med opp i senge hvor jeg fikk undersøkt benet hennes.  Hun jamra seg litt mens jeg løftet henne opp, men da jeg forsiktig undersøkte benet sa hun ingenting. Ikke trakk hun det til seg heller.  Min første innskytelse var å dra til dyrlegen, men jeg besinna meg å venta litt.  Hun halta rundt en god stund, og ville ikke trå på benet……  men så etter ca 30. min så begynte hun å belaste det.  På kvelden og i dag tro hun ordentlig på det….  Jaktet på søsteren sin, hoppet opp og ned av bord og benker uten problemer.  Godt at det ikke skjedde noe alvorlig, kattunger kan jo lett skade seg når de leker…..for det går ganske røft for seg noen ganger.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg