Bolledeigen er ferdig hevet…!!

Har flink i dag…. tiltross for at høyre skulder og arm er vonde og veldig dovne.  Først satte jeg en diger bolledeig, som jeg skal forsøke å lage med venstre armen.  De blir sikkert litt rare å se på, men det er vel smaken som teller..er det ikke??  Mens deigen har stått på kjøkkenbenken og kosa seg støvsuget jeg hele leiligheten.  Jeg hadde egentlig ikke noe lyst eller ork, men med to kattepuser løpende overalt var lodottene nesten like store som dem.  De har gnudd seg på teppene mine så de var dekket av kattehår.  Når jeg begynte å støvsuge hviste de ikke helt om de skulle være redde eller ikke.  De liker ikke støvsugeren så veldig godt, den bråker mye, men så er det jo spennende oxo.  Må le av dem der de sniker seg etter meg å nysgjerrig kikker på monsteret på hjul som jeg drar etter meg. Egentlig har de blitt mer og mer vant til støvsugeren, så det varer nok ikke så veldig lenge innen de ikke bryr seg.  Jeg tok en runde med støvkluten oxo, noe kattene syntes var langt mer morsomt…. de hjalp til så godt de kunne, he he…

Bare jeg får i meg kaffen min så skal jeg sette i gang med å bake ut bollene.  Jeg syntes jo egentlig at det er ganske morsom å bake jeg da, men det bare et sånt tilltak for meg å sette i gang.  Sånn er det med alt jeg skal gjøre, lysten til å gjøre det er der, men å få satt kroppen i gang det er verre.  Tenkte at jeg skulle bake en krydderkake oxo, siden jeg vet at fetteren og kona skal komme om ikke så altfor mange dagene.  De syntes det er godt med kake…. selv syntes jeg det er bedre med en bolle, med og uten ost på.. hmmm!!

Nå må jeg bare se å komme i gang, ellers kommer deigen til å ligge ut over hele kjøkkenbenken, he he.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg