Ungarsk grønnsaksgryte i dag…..

I dag blir det Ungarsk grønnsaksgryte til middag….  det er bare så godt!!  Jeg starta tidlig med forberedelsene, skrelte og skjært opp grønnsaker til den store gullmedalje.  Alt står klart til jeg skal begynne med middagen om noen timer.  Da er det bare å kokkelere i vei.

Oppsikrift:

1 – 2 løk
3 – 4 poteter (ikke av den melne sorten)
2 – 3 rød paprika
1      selleri, eller 4 – 5 selleristenger
3 – 4 gulerøtter
1      boks med hakkede tomater m/basilikum
2      terninger m/grønnsaksbuljong
2      terninger m/urtebuljong
        Vann (etter behag, hvor tjukk gryta skal være)

Kryddres med urtesalt, pepper og paprikagrydder.

Stek først potetbitene i olje en 5 min. ha deretter løken i og stek 5 min. lenger.
Deretter tas resten av grønnsakene, de hakkede tomatene i + boljonterningene 

Hvor lenge man koker gryta blir egentil etter behag.  Noen vil at grønnsakene ikke skal
være gjennomkokt, mens jeg liker at de er møre.

Til gryta serverer jeg kokt ris. Har prøvd med pasta, men det syntes ikke jeg passet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg