Jeg har mye igjen Ã¥ lære….

I går var Anne og jeg på kurs i Macrofotografering nede på Botanisk Hage. Kursleder var Rune Brendhagen.  Jeg skjønte ganske raskt at de fleste der var mye lengre fremme enn det vi var.  Vi pleier jo vanligvis å bruke auto på det meste når vi er ute å knipser, og da får vi egentlig ganske mye bra bilder, men…..  I går måtte vi jo bruke innstillingene på kamera for å få frem effekt og riktig lys, og det gikk ikke helt bra, he he.  Av 68 bilder ser det ut at 3 stk er i henhold til de kriterier som kan passere som ganske bra. Da tenker jeg på skarphet, lys og fokus mm. De resterende bildene er sånn passe.  Før jeg var med på kurset ville jeg sagt at mesteparten av dem var perfekte, og smekket dem ut på nettet.  Nå har jeg blitt mye mer kritisk gitt.. 

Skulle ha lagt ut noe her oxo, men nå har jeg ikke tid til det….. Anne og jeg har bestemt at vi skal ta med oss kamera å dra ned til Østensjøvannet for å knipse litt mer.  Det er litt overskyet men så lenge det ikke regner går det greit.  Må forte meg i dusjen så jeg blir ferdig til de kommer å henter meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg