Easy Knit…

Jeg har funnet en ny måte å strikke på:

Når jeg var på Nordby i Sverige forrige uke måtte vi en tur innom Panduro.  Der fant jeg disse Loomene som man kan strikke på.  Garnet vikles dobbelt på pinnene som stikker opp, og deretter løfter man underste løkke over. Ved slutten av hver rad vikles garnet en gang på pinnene.  Siden jeg ikke hadde gjort dette før begynte jeg med et enkelt skjerf.  Vikler man ikke garnet for stramt så får man et strikketøy som er mykt og luftig.

Først tenkte jeg at dette her virker tungvindt, og det kommer til å ta forever å bli ferdig.  Det går egentlig ganske raskt, og jeg syntes det er veldig gøy.  En annen positiv ting med å gjøre det på denne måten er at jeg ikke får vondt i armene.  Etter mange års aktiv strikking så kan jeg ikke ta i en strikkepinne uten å få betennelser både her og der. 

Loomene kommer i mange fasonger, runde avlange og denne merkelige som er med på bilde. Hva den skal brukes til er jeg ikke sikker på!!!  Kanskje noen annen vet???

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg