Respektere hverandres tro, og meninger!!!

Hvorfor skal enkelte kristne prakke på andre troen sin???  Hvorfor kan ikke jeg ha min egen mening uten at de skal sende meg til hælvete, og andre forlatte steder??  Jeg blander meg da ikke borti hva de tror på, da burde det være rimelig at jeg får ha mine meninger!!

Jeg tror ikke på gud og jesus… men jeg tror at det finnes mye her i verden vi ikke kan forklare, og kanskje er det like greit. Kanskje det skal være noen mysterier vi ikke klarer å løse!!   Kan ikke helt forstå at vi som mennesker ikke kan godta hverandre for den vi er. Hva vi tror på burde ikke være viktig i det hele tatt. Det som er viktig er hva slags person vi er, og hvordan vi oppfører oss mot hverandre. 

Jeg er ikke synsk og kan ikke snakke med døde mennesker, men jeg har følt dem og sett dem noen ganger.  Har diskutert temaet noen ganger etter uttalsene om Prinsess Märtha Louise, og jeg ser hvordan enkelte reagerer når jeg forteller om det jeg har opplevd.  Noen tror ikke på det jeg forteller, og prøver å finne logiske forklaringer på det…..  De kommer med mange argumenter, men jeg gidder ikke å diskutere saken for de kommer aldrig til å tro på meg alikevel. De har full rett til å ha sine meninger om temaet, men hvorfor skal de overbevise meg om at jeg ikke har sett det jeg har sett.

Enkelte mennesker siterer det ene bibelsitatet etter det andre for å forsvare det som skjer i verden og i livet sitt, da kan jeg ikke hjelpe for at jeg blir veldig provosert og sint. Det står sikkert mye fornuftig i bibelen, men for meg skurrer det når hele livet skal leves i tråd med en bok. 

Dette er et tema man kan diskutere i timesvis uten at man kan bli enig, her er det like mange meninger som det er mennesker. Det er her jeg mener at med litt respekt, så skulle man alikevel kunne komme overens. IKKE SANT!!

1 kommentar
    1. Jeg er sÃ¥ enig med deg at jeg ikke kan fÃ¥ sagt det nok!!! For det første tror jeg verken pÃ¥ Gud,jesus,himmel eller helvette! Men jeg tror pÃ¥ et liv etter døden,der mennesker og dyr lever i harmoni! Derfor,nÃ¥r vi tragisk nok har mistet dyr vi har vært glad i,sender jeg dem til mammaen min som har vært pÃ¥ den andre siden i 8 Ã¥r,hos henne vet jeg de fÃ¥r det godt ;)! Dette er min tro,men jeg prakker den ikke pÃ¥ andre,jeg gÃ¥r ikke rundt og ringer pÃ¥ dørene til folk og snakker om det,for det er like dumt som Ã¥ hogge ned et tre nÃ¥r det nærmer seg jul,Ã¥ drasse det inn i stua og overpynte det! ikke rart bikkja tisser pÃ¥ det! Jeg har derimot ingenting mot mennesker som har en tro,det har det fullt ut lov til,bare de holder seg i kirkene sine eller moskeene og i den duren! For det værste jeg vet,med hÃ¥nda pÃ¥ hjertet er de jævla jehovas vitnene,som knegÃ¥r dørene dine! Jeg har inget høyere ønske enn Ã¥ be de dra seg dit peppern gror! Sist gang var jeg “uheldig” Ã¥ missa de,for hundene klarte Ã¥ skremme de bort! Ã… nei, jeg sendte ikke hundene etter de,men vi har en 2 mÃ¥l stor hage med gjerde rundt, Ã¥ jeg takker all verdens makt for at hundene var løs den dagen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg