Venninnebesøk….

I går ringte jeg til venninnen min Anne for å spørre om hun kunne komme for å skravle litt.  Hvis jeg ikke gjør det, ringer altså, så kommer hun ikke.  Det er skjelden hun ringer meg å spør om det passe om hun tar seg en tur.  Hadde vært veldig hyggelig om hun hadde gjort det.

Uansett…, vi hadde det utrolig kozelig når hun først kom.  Snakket om London turen i mars, og hva vi hadde lyst til å gjøre når vi kommer dit.  Stort sett så kommer det nok til å bli shopping i en eller annen form hver dag…., for etter å ha hvert der nesten hvert år siden jeg var 19 år så har i allefall jeg fått med meg mer enn nok severdigheter.  Det samme gjelder oxo for Anne, bortsett fra et ønske om å ta en tur inneom Tower of London.

Jeg har vært der et par ganger, og har egentlig ikke lyst, men nå er det jo en gang sånn at når vi reiser flere så må alles interresser tas hensyn til.

Når vi var ferdig med London så kom vi inn på favoritt tema no 2 fotografering. Noe vi oxo kan prate både vel og lenge om.  Begge to ønsker seg jo mer utstyr…  Jeg skulle gjerne hatt en stødig stativ + en ekstern blitz av den sorten som sitter rundt linsen, og som man kan sette på opptil flere blizt for å lyssette i forskjellige retninger.  Dette er jo sånt som koster en god del penger, og da er det jo bare å spare da…  eller sette på ønskelista til den runde dagen om et par måneder…

Jeg syntes det er så godt å ha en venninne med samme interresser som megselv, som heller ikke har noen familieforpliktelser å ta hensyn til.  Vi kan bråbestemme oss for å gjøre ting uten at vi må ta hensyn til andre, og innimellom er det ganske behagelig.  De andre venninnene har jo mann og barn å da må jo de ta hensyn til dem hvis noe skal bestemmes.

Min litt forvokste pelsfell, oxo kalt Ronja, la hele sin elsk på Anne.  Hun satt på henne, lekte med sokkene, og ville bli kozt masse med. Vinja satt til å begynne med å kikket på søsteren, så ga hun fra seg et tynt høyt mjauuuuuu å kom løpende bort til meg. Hoppet opp i armkorken min, og la seg godt til rette for å få koz av mammen sin.  Da var det greit.

Kvelden gikk så altfor fort…, jeg syntes nesten at hun akkurat hadde kommet når det var på tide å dra hjem. Da hadde hun bare vært i 4 timer, he he…

2 kommentarer
    1. Heldige dere som skal til London. Lenge siden jeg har vært der selv og planlegger halvveis en tur med min niese og min søster til våren. Bedre fotoustyr drømmer jeg også om. Skulle gjerne tatt finere bilder, så det står på ønskelisten hos meg også. Ser at mange legger ut så fine bilder på bloggen sin.
      Ha en fortsatt fin dag. I Oslo har dere vel omtrent det samme været som her i Asker, kaldt men klart og nå skinner solen såvidt også.

    2. Georgine: Jo da, her skinner solen fra en skyfri himmel….tror jeg. Du skjønner jeg krangler med de automatiske persiennene på jobben, som insisterer på å gå ned sånn at jeg ikke kan nyyyyyte det fine været.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg