Ã… nei, sÃ¥ tett det var……

I går kveld skulle jeg forte meg å vaske opp (har ikke oppvaskmaskin) før en veninne skulle ringe meg. Det skulle vise seg å ikke være så enkelt. Vel, fikk vasket opp så langt gikk det greit, men når jeg skulle tømme kommen for vann var det slutt……

Det dro ingen vei…. bare lå der nede i kommen å vaket… nesten gjepte til meg å sa æda bæda!!!!

Jeg pøste på med plumbo i store mengder, men skjedde det noe… NEI DA.  Ringte på hos naboen for å høre om han hadde en sånn sugekopp, men der var det ingen hjemme. Så jeg pøste på med mer plumbo, og lukket døra. Med så mye gift i vannet, og med to katter som elsker å plaske og drikke av vann, var det best.

Kattene har mat og vannkoppene sine på kjøkkene, så jeg flyttet de ut i entreen.  Det likte de dårlig gitt.  Kjøkkenet er et favorittrommene, og at de ikke kom inn der var ikke akseptabelt. De satt utenfor å mjauet lenge innen de skjønte at den kampen kom de ikke til å vinne.

Var ganske spent når jeg sto opp i dag om plumboen hadde klart å jobbe seg igjennom skiten…..  Gleden var stor når det ikke fantes fnugg av vann i kommen eller utslagsvasken, puh.  Det var så godt å få ryddet og ordnet opp der, for hvis det er noe jeg hater så er det masse rot på kjøkkenet.

I går kveld mens jeg fortsatt håpet at det skulle ordne seg før jeg gikk å la meg, tenkte jeg at hvorfor må DU alltid vente til det blir helt tett før du gjør noe.  Så nå SKAL jeg huske på å slenge litt plumbo i rørene fra tid til annen, sånn at jeg slipper dette her.

4 kommentarer
    1. åååh det der med tett vask er noe herk!!! Eg kjøpte meg ei sÃ¥nn “jordmor” (sugekopp) og den blir flittig brukt, sÃ¥ den kan eg anbefale og ha i hus.
      Ha en flott lørdag videre. NÃ¥ skinner solen inn i stua, endelig!! vi er omgitt av fjell og pÃ¥ denne tiden av Ã¥ret ser vi nesten ikke sola pÃ¥ huset vÃ¥res, snart forsvinner den helt og kommer ikke igjen før i februar.. usj…

    2. allis: Sugekoppen vil bli kjøpt, og skal få fast plass i benken.

      Blir sola borte hos deg oxo… Jeg har hele familien min pÃ¥ Rjukan, og de mister oxo sola pÃ¥ høsten. Den er tilbake i mars/april, og da har de solfest med karneval i gatene for Ã¥ feire tilbakekomsten. Kjempekoz.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg