Tim an ordinary boy

For noen år siden sprengte IRA en bombe utenfor et shoppingsenter, jeg tror det var i Warrington. Jeg husker så godt hendelsen siden jeg da pleide å følge et morgenprogram på BBC som snakket mye om det. To unge gutter ble drept, Jonathan Ball og Tim Parry. Tim døde ikke med en gang, han døde på sykehuset etter at legene febrilsk hadde forsøkt å redde livet hans.

Foreldrene skrev en bok om Tim’s liv frem til han døde, og deres eget etter hans død.  Jeg kjøpte boka igjennom den engelske bokklubben jeg var medlem av da, og leste den.  Det var en gripende og rørende bok, hvor de forteller åpent om følelsene sine, hvordan de kom seg igjennom dagene månedene og året etter Tim døde. 

Det er en bok som er verdt å lese dersom man får tak i den……….

Jeg husker at jeg ikke kunne legge fra meg boka, og mener at det tok meg kun to dager å lese den. Tårene rant og haugen med brukte papirlommetørkler ble megastor.

Kom plutselig på boka igjen når jeg leste om foreldrene Colin og Wendy Parry som hadde møtt Gerry Adams i 2007.


Fant desverre ikke noe bedre bilde av coveret på boka ute på nettet, og min egen har jeg godt pakket bort oppe på loftet et sted.  Skal se etter den neste gang jeg er der oppe, for nå fikk jeg lyst til å lese den igjen.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg