Snart advent – ventetid

Om noen dager setter jeg i gang med å ordne til advent, gardinene som har hengt oppe alt for lenge blir tatt ned og nye henges opp. Adventslysestakene finnes frem og tennes, og for ikke å glemme adventskalendere i alle form og fasonger skal frem. Heimen blir lyst opp fra vinduer og bord, og alt blir så lunt og kozelig.For noen år siden fant jeg en skikkelig gammeldags adventskalender i bokhandelen, ikke den under her, og meningen var jo at jeg skulle åpne den….  Den var så fin at jeg hadde ikke hjerte til å åpne den, så nå tar jeg den ned fra loftet hvert år å henger den opp på kjøkkenet. Den er full av glitter, og skinner så fint på kvelden.

Christmas Village Victorian Style Advent Calendar

I fjor klarte en av kattene å rive ned adventslysestaken jeg hadde i det ene vindu, og den virket ikke da jeg prøvde den.  Om det var fordi at den datt ned eller noe skjedde med en av pærene er jeg ikke sikker på, den ble bare satt bort å så glemte jeg hele greie. Kom på det for noen dager siden, og derfor må jeg opp på loftet allerede i morgen for å hente de ned for å sjekke det ut.

I år skal jeg begynne allerede på fredag, da har jeg en feriedag…  For en gang skyld skal jeg være ferdig i god tid, sånn at når søndagen kommer er det bare å nyte dagen å slappe av.  Pleier nemlig å vente til siste liten, og blir bare så innmari sliten.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg