NÃ¥ begynner det snart….

Om litt begynner familie og venner å bekymre seg for meg og julaften…  Det bekymrer dem at jeg velger å feire dagen alene. For dem høres dette ikke riktig ut, men det er mitt valg som jeg er helt komfortabel med.

Da jeg vokste opp var vi bare 3 stykker… mamma, pappa og jeg. Det var sjelden at det var andre feiret julaften sammen med oss. Vi hadde våre tradisjoner som vi vernet om, og som føltes trygge og gode.  Disse tradisjonene har jeg fortsatt med, og uten dem ville det ikke bli jul.  Skulle jeg feire jul hos andre ville det ikke bli det samme, for de har sine tradisjoner som de tar frem når julen kommer.

Jeg syntes det er lunt å kozelig å være hjemme….

På 1. juledag har jeg bursdag, og dette året kommer det mange. Har ganske mye som skal ordnes til dagen, og stedet for å bake en bursdagskake har jeg tenkt til å bestille en fra bakeren. Har begynt å glede meg allerede :o)

Det å være alene på julaften når man ikke har familie og venner er trist!!  Jeg har begge deler, men velger å være alene, det er noe helt annet :o)

5 kommentarer
    1. Hvis det er selvvalgt er det helt ok å være hjemme på juleaften synes jeg. Kunne mange ganger tenke meg å reise bort i julen til varmere strøk, men på grunn av familien så kan jeg ikke, men er noe jeg vurdere når barna får sin egen familie og ikke alltid kan feire jul med meg. Ønsker det lykke til på juleaften.

    2. Så fin blogg kjære søster.
      Ja vi har bedt deg hil på julaften. men du valgte å være hjemme.
      Jeg snakket med pappaen vår i går, han skal sikkert til tante anne i julen tenker jeg. men er ikke sikker. Var han hos deg i fjor jul?
      Nå skal jeg se videre på bloggen din, håper du har videoblogg , der du prater :o)
      Glad i deg, søster.
      klem fra lille søster Laila

    3. LAILA:
      Setter pris på at dere har invitert meg :o) Betyr jo at dere bryr dere vettu kjære søstern min :o)

      Nei pappan vår var ikke hos meg. Hvis jeg ikke tar helt feil, var det meningen at han skulle være hos tante Anne. Så kom Tobbis hjem med kone, barn og søster eller bror av kona, og da ble han hjemme.

      Han skulle ha vært her føre jul for Ã¥ dra til Sverige, men siden jeg ikke har klart Ã¥ riste av meg forkjølelsen har jeg ikke vært opplagt til verken svensketur eller besøk… desverre.

      Glad i deg oxo søster :o)

    4. Heisan;-)
      Ja dette er vel likt seg over alt;) Ingen liker at noen er aleine på denne dagen, men som du sier, mange koser seg aleine.
      Hurra for deg som snart har bursdag, ser det er rund dag og.. yeah!!! må prøve og huske på den store dagen din;-))
      Ha en flott søndag videre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg