Medisterkakene er i boks…

Jeg har fortsatt ikke startet med noe julepynting….  I stedet prioriterte jeg å steke medisterkaker i går.  Det var så lenge siden jeg har stekt egne så jeg husket jo ikke hvordan det skulle gjøres engang.  Søymfarte kokebøker, og nettet å fant det jeg trengte.  Jeg husker at mamma brukte egg i tillegg til melk å spe med, men det sto det ingenting om i oppskriften. Jeg hadde en kg med medisterdeig, så jeg slang i 2 egg.

Var litt usikker på hvor fast deigen skulle være, og syntes kanskje den var litt løs før jeg stekte en prøvekake…  Den var bare perfekt :o)

Kakene ble faktisk ikke så ille, hvis jeg skal si det selv.  Gode ble de oxo….  Om litt skal jeg lage meg middag, og da blir det nylagde medisterkaker, pølse, surkål og Kers Pink potet… som jeg bare må ha til julematen :o)

Jeg kjenner at jeg begynner å bli stressa med tanke på alt jeg skal ha ferdig til jul.  Det skal vaskes, strykes duker, pynte, bestille kake til burstagen min, kjøpe gaver til Anne og Kine….  Som alltid ordner det seg til slutt, så det er egentlig ikke noen grunn til å blir stresse, he he… men jeg blir det alikevel!!!!

3 kommentarer
    1. Åååh det der såg kjempegodt ut;-)) Heldig du som får tak i fersk medisterdeig, vi får ikke sånt her.. den ene matbutikken har en liten ferskvaredisk med litt pøøøh oppi, kjedelige greier, får ikke kjøpt hverken kjøttdeig eller pølser i løsvekt lenger..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg