1. januar 2011 – et nytt år har startet

Her sitter jeg med årets første kaffekopp, og gjesper, og ser ut på den blå himmelen. Jeg er kjempetrøtt etter å ha sittet opp til kl 04:30, og så bli vekket etter et par timer av Vinja som syntes at det var på tide å stå opp.  Jeg strøyk henne over pelsen å da var det gjort, hun krabbet inn i armkroken min å sovna sammen med matmora si.

Da jeg sto opp for snart en time siden var det helt vindstille, og – 0C, men nå har det begynt å blåse igjen. I natt etter at folk var ferdig med å skyte opp rakettene ble det et skikkelig blåsevær.  Vinden ulte og bråkte utenfor, og beviset ligger strødd utover bakken….blader, små grener og masse granbar.  Vi skal vel ikke klage her i Oslo, for det er de som hadde/har verre.

Med bankende hjerte og høy puls leste jeg av årets første strømmåling………..  Jeg har sett fram til dette med skrekk og gru, men den var ikke like ille som jeg hadde trodd den skulle være. De har jo snakket om at strømprisen skulle være så vanvittig høy, og da ble jeg veldig bekymret. Da jeg så prøveavlesningen pustet jeg lettet ut, jeg kom akkurat under 3.000,-, og det er litt bedre enn den i fjor på samme dagen. Jeg gikk over til Spot-pris, kanskje det hadde noe for seg alikevel.

En trist nyhet helt i starten av året:
Skuespilleren Per Oscarsson og kona fryktes å ha omkommet, da hjemmet deres brant ned natt til i går. 

TV: Oscarsson befaras ha omkommit i brand Skådespelaren Per Oscarssons hus brann ner natten till i går Nu befarar familjen att paret befunnit sig i huset och omkommit: “De skulle vara hemma, vi får inte tag på dem nu.”

For oss som har levd noen år vet jo godt hvem han er/var, og jeg syntes det er veldig trist.

Leste i går kveld at teknikkerne kunne ikke gå inn i ruinene for å undersøke dem enda, først i dag kunne de gjøre det, siden det var for varmt. Siden de ikke har gitt lyd fra seg etter at familie og venner har søkt dem + all dekningen i media, kan man vel være rimelig sikker på at de ligger i ruinene, trist :o(

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg