SÃ¥ fort denne dagen har gÃ¥tt…….

I hele dag har det vært grått, og trist ute… På formidagen kom det noen dryss av snø, nå for litt siden begynte det for alvor. Store putevar av noen snøfnugg som dalte ned.  Siden jeg handlet på veg hjem fra jobben i går, så ver det ingen grunn til å gå ut i snøværet i dag.  Var deilig å slappe av inne med pusene. 

Før jul fikk jeg denne oppsatsen av fetter Ivar og kona Marit.  Vanligvis pleier jeg å ta livet av sånne etter veldig kort tid, men denne er enten hardfør…. eller så har jeg klart å vanne den akkurat passe til at alle de 3 plantene har funnet det for godt å overleve.  Så lenge de står så fint, skal de få være sammen…..selv om det er en julepotte.

Oppe i skapet har jeg hatt en hylle med lyspærer og annet skrot, som jeg ikke gjorde noe med da jeg ryddet i skapet før jul. I sta tok jeg ut alt skrotet og slang det på kjøkkenbordet.  Nå har jeg funnet en bedre og mer hensiktsmessig plass til dem. Passet samtidig på å flytte litt rundt i hyllene….. så får vi se hvor lenge det står sånn innen jeg flytter om igjen, hehe.

For et par år siden kjøpte jeg denne planten for å ha utenfor døra.  Før det hadde jeg en større potte som jeg hadde forskjellige blomster og planter, men ingen av dem trivdes ute i gangen og gikk dukken etter kort tid.  Denne planten krever lite vann, og er ganske viljestert så hittil har den holdt ut i litt over 2 år.

Ronja kikket trøtt opp da jeg kom forbi med kamera i sta, hun er definitivt ikke så glad i å bli fotografert. Hun tenkte at det var like greit å få det overstått, desto fortere kunne hun gå tilbake til drømmeland igjen……

Vinja liker seg best i senga, da kan hun ligge å se ut på været utenfor.  Hun kunne ikke helt bestemme seg for om hun skulle sitte i vinduskarmen å jakte på snøfnugg eller ligge i senga, men det ble til slutt senga…. 

Her er den nye mat og vannskålen som jeg kjøpte til kattene i går.  Tidligere hadde jeg en tørrfòr kopp og en vannkopp som sto på en matte.  Ronja var mester i å bite i matta for så å løfte hele greia, og om ikke koppene veltet så klart hun å sørge for at vannet skvulpet over og utover golvet.  Ble så lei det, og derfor ble den nye kombikoppen kjøpt…..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg