Søndag formiddag….., og katter til besvær!!

Ute er det tåke og -2C, et ordentlig surt og ekkelt vær…  Da er det godt å være inne og koze seg med en god varm kopp kaffe eller to. Dagen startet med at Ronja klarte å løfte den nye tunge mat/vannkoppen så det ble vann utover halve gulvet igjen. Hun fikk litt kjeft mens jeg tørket opp, og så gjorde hun samme greia igjen med det samme koppen kom på gulvet, puh
Jeg oppdaget det før hun fikk tømt ut alt, så det kom bare en liten skvett….  Nå sitter hun ved siden av koppen å stikker labben opp i vannet, og sleiker seg på poten etterpå, he he…. En kan ikke være sint lenge av gangen.

Kattedoen var skikkelig ekkel i dag, så det var på tide å tømme den helt og vaske den grundig.  Jeg pleier jo å gjøre det vær søndag morgen, hvis det ikke må tas før… det hender det oxo.

Vanligvis pleier Vinja å sitte inne i dusjen sammen med meg når jeg vasker doen.  Hun må følge med om det blir gjort ordentlig. I dag var hun opptatt med andre ting, og gadd ikke komme.  Noen ganger kommer Ronja oxo, og hun hopper gjerne opp på ryggen min når jeg står bøyd å skurer doen. Hun ligger langflat å kikker over skulderen min….

Før brukte jeg en kattesand jeg kjøpte i Sverige som er det samme som denne her, men denne støver ikke på samme måten. Begge to er tyske, men forskjellige merker.  Når jeg brukte den jeg kjøpte i Sverige, så støvet det så fælt at pusene fikk støvet ned i halsen å kom harkende ut av doen. Det kunne jeg jo ikke fortsette med selv om den var billigere. Begynte med poser under sanden oxo for at det skal være lettere å gjøre rent, men det kommer alltid noe under så doen må vaskes alikevel.

Mammen er ferdig, og Ronja sitter utålmodig å følger med…. for nå må hun bare på do altså. Det er det vanlige vær gang, hun står nesten å tripper da jeg tømmer sand opp i. I dag var ikke noe unntak :o)

Nå har jeg tørket opp vann for 5 gang, og kjefta på Ronja……  Tok vekk den nye mat/vannskåla og fant frem de gamle.  Jeg kan ikke fortsette med å tørke vann hele dagen heller. Problemet er jeg greier jo ikke å være sint på henne heller. Etter at hun har fått kjeft løper hun vekk, så går noen minutter så kommer hun med halen i været… ser på meg og kommer med kozelyden sin. Da smelter mammen med en gang…. hva skal man gjøre da?? I just love them to bits!!!

4 kommentarer
    1. Heisan og god søndag til dere;-))
      Ja den sanden bruker eg og, kjempebra greier syns eg.. men dere er heldig og kan kjøpe den i sverige. Har sånt oppdrettskort fra eukanuba, der får en kjøpe 3 kasser og får med 2 på kjøpet.. da har eg ei stund.. men jeggu dyrt og kjøpe inn alikevel.. betalet 1050 kr for dette.. kassene er vel på ca 18 liter, så de er vel en del større enn posene du kjøper.
      Joda eg kjenner til køene som oppstår når sanden skal byttes.. hihi.. da er det om og gjøre og vere første mann inn og sette luktene fra seg.. hehehe .. mine katter sitter også og plasker i vatnet.. denne rasen er jo kjent for sitt engansjemang i vannpyttene..
      Det er grått her og i dag, regner mye men ikke nok til at snøen forsvinner, men vi ser ivertfall toppen på hagegjerdet nå.. hadde håpt at det kom mere vind og hjalp til.. 2+ ute..
      Ha en flott søndag videre;-))

    2. Heisann
      Ja godt og se flere sliter med den hæsjens kattaesanda som flakser veggemellom.
      Jeg bruker kattesand fra Rema, som trekker til seg lukta, og varer en stund. Husker ikke navnet på den nå i farta, da jeg har bare katter til låns innimellom:)
      Men de føler seg tydelig hjemme begge to.
      SÃ¥ det er trygt og godt:)
      Ønsker deg og dine en fin dag videre:)

    3. Allis: Du bruker nok adskillig mer kattesand en meg… De fleste som fører den kattesanden jeg bruker, har en kjøp 3 betal for 2 deal nÃ¥. Da sparer man noen kr.

      Vinja er ikke sÃ¥ ugrei nÃ¥r det gjelder vann, det er verre med Ronja… Hun kan nok leke med vann fra springen, men Ã¥ bli vÃ¥t andre steder enn pÃ¥ poten… IKKE!!

      Ha en fortsatt fin søndag, og håper at steken smakte godt :o)

    4. Inger J: Den kattesanden jeg bruker nÃ¥ fyker heldigvis ikke sÃ¥ noe serlig. Den ser ut som smÃ¥ steiner…, men de henger fast i potene til kattene Ã¥ de drar den med seg utover alt. Ikke noe serlig Ã¥ trÃ¥kke pÃ¥, he he.

      Kozelig med katter i huset, om de bor fast eller bare er på besøk :o)

      Håper du oxo har en fin søndag :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg