Ã…, bilen den sklei bÃ¥de den ene og andre veien…..

I dag tok jeg besluttningen om at jeg skulle kjøre bil til jobben…..  Jeg skal møte en venninne etter jobben, og kan ikke ta sjangsen på at t-banen ikke har problemer i ettermiddag.

Fytti katta så glatt det var enkelte steder…  Det gikk ganske greit helt til jeg kom på bakketoppen ovenfor Tøyen, der var det skummelt.  Var ikke klar over hvor glatt den kneika var, før jeg fikk se bilen foran sklei både hit og dit. Heldigvis hadde jeg trillefart, så det gikk greit for meg. Av sporene i gata var det flere som hadde hatt store problemer der.

Merker at jeg er ikke like tøff i tryne på vinterføre nå som jeg var før. Da kjørte jeg bil hele året til jobben, og var vant med alskens føre.  Nå lufter jeg bare bilen innimellom, og det har gjort meg litt mer engstelig for vinterføre kjenner jeg. Herregud jeg pleide jo å leke rallykjører på smale skogsveier før uten at jeg havnet utfor veien. Nei jente, det er på tide å ta seg i nakken å trå til igjen!!!!

Utenfor vinduene mine laver snøen fortsatt ned, og siden det er minusgrader ser det ikke ut til at den forsvinner med det første heller….!!!

Ha en fortsatt fin dag :o)

4 kommentarer
    1. Hei hei, sÃ¥ artig du skriver 🙂 jeg bor i nabokommunen din – og her snør det bøtter og spann her ogsÃ¥. Er lei nÃ¥ mÃ¥ jeg si – men det er jo ikke en dritt Ã¥ gjøre med det – bare Ã¥ ta imot. Heldigvis har jeg en mann som faktisk LIKER Ã¥ mÃ¥ke snø (nei han er ikke gal….stikk innom bloggen min hvis du vil – og les om “Pætrisen”)
      Jeg skal nå sette meg ned med kaffekoppen og lese flere innlegg fra deg 🙂 Ha en strålende dag, og en god helg .
      Vennlig hilsen Mamzen

    2. Ã…ff sÃ¥ gale!!! Jammen bra du kom deg helskinnet fram og heim igjen;-) Syns du er kanlltøff som vÃ¥ger og kjøre rundt der borte i det kaoset i det hele tatt eg… Der hadde ikke eg tørt og kjørt rundt.. nei da koser eg meg heller her med null lyskryss og ingen rush trafikk.. thihi…
      Ha en fin fin fredag videre ;-)))

    3. Allis: Det kan være en utfordring det Ã¥ komme seg rundt i Oslo’s gater!! Jeg hater rush-trafikken, og tar som regel t-banen. Normalt kommer jeg fortere hjem da, he he!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg