Tirsdag 15. februar 2011

Endelig har jeg da fått prøvd fiskekakene fra Fiskeriet på Youngstorget, hmmmm….  De var bare så gode, og kan virkelig anbefales på det sterkeste. Ute på gaten sto det at de hadde Fish and Chips, og det virket oxo ganske fristende, men jeg tror kanskje at det hadde blitt litt for kraftig kost så tidlig på dagen.

Snakket med Sivert da jeg kom tilbake, og vi ble enig om at vi skulle stikke bort dit i lunchen å spise der. Det er noen sitteplasser rundt disken, vinduet og langs veggen.  De har vist Sushi der oxo, men jeg la ikke merke til det.  Regner med at den fisken de bruker der er ferskere enn den vi har kjøpt på det andre stedet vi pleier.

Ble så nysgjerrig da jeg hadde vært på postkontoret, så jeg at de hadde satt opp noen digre telt på Youngstorget.  Lurte fælt på hva det var til, og hadde mange ideer om hva det kunne være. Bente kom med forslaget at det var noe som skulle brukes til WM, og det virket jo ikke så galt siden det er nå om noen dager.  Sjekket det på nettet i sta, og da fant jeg ut at det var til Oslo Fashion Week.

Arbeidsdagen ble avsluttet med et Allmannamøte på Oslo Plaza i Sonia Henie salen. Der gikk direktøren igjennom regnskapet, og bekreftet bonusen som blir utbetalt i mars + veien videre.  Vi har stått på og snudd et negativt regnskap til et med overskudd, men vi må fortsatt jobbe hardt for å forbedre oss.  Det skal vi klare :o)

På veg hjem tok jeg t-banen til Tveita for å stikke innom Zizzi for å sjekke om de hadde sort jeans i min str og benlengde, men oxo der var de utsolgt på den. Kom ikke tomhendt ut alikevel, for de hadde nemlig den grønne cardigan som de ikke hadde min str av på Gunnerius :o)

Det var svinaktig kaldt på bussholdeplassen, den mest forblåste jeg vet om.  Siden det var kø tok det litt tid før bussen kom, vi kunne stå å se den nede i veien… og den flytta seg nesten ikke.  Jeg kjente at knærne stivnet, så var det ørene og tilslutt ansiktet mitt. Prøvde å dra skjerfet godt oppover, men jeg frøys noe vanvittig alikevel, brrrrrr!!! Det var så godt å komme inn på bussen når den endelig kom.

Trafikken sto mer eller mindre stille i lange stunder av gangen…  Siden jeg var så frossen, så syntes jeg nok at tiden gikk enda saktere enn den egentlig gjorde. Når jeg ser hvordan folk sitter i kø tenker jeg at jeg har gjort det samme selv i mange år. Det ble til slutt så dyrt å kjøre med parkeringsavgift og bensinpriser at jeg måtte begynne å ta t-banen. Liker ikke å ta banen, men jeg kommer stort sett raskere + at det koster mindre.

Om noen minutter begynner CSI, og det må jeg få med meg… går ikke glipp av en episode, men først må jeg ordne meg en kopp kaffe :o)

1 kommentar
    1. Hehe Zizzi er min favoritt også, og den grønne cardiganen tror jeg henger i mitt klesskap også hehe.
      Kos deg i kvelden 🙂 nå er det natta her.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg