Floker i pelsen…., men nÃ¥ er de borte!!!!

Ronja, min umulius har lett for å få floker i pelsen sin..  Jeg har børstet og børstet…klippet og klippet å endelig klarte jeg å bli kvitt de to som kom igjen på hver hofteben. Den hun hadde i baken har jeg ikke fått lov til å røre.  Har forsøkt gang på gang å bli kvitt den, uten serlig hell.

Floka i baken var megastor og lugget nok litt…. I dag tenkte jeg at nok er nok, nå må den bare komme av. Med det samme jeg tok frem saksa begynte hun å småjamre seg og snudde baken unna.  Jeg begynte å klø og koze med henne til hun roet seg, og da la hun seg ned. Med den ene hånden kozte jeg, og med den andre begynte jeg å klippe.  Da var det akkurat som om hun skjønte at hvis hun lå stille å lot meg gjøre meg ferdig, ville alt bli bedre.

Det kjentes ut som om jeg fikk med meg alt sammen, men jeg ville ikke stresse henne mer da….  Vi tar det i morgen tidlig.

Etterpå ble hun verdens største kozeklump, og hun kom å strøyk seg langs bena mine. Ville ligge i fanget flere ganger i løpet av kvelden.  Vanligvis er hun en sånn en gang per kveld pus når det gjelder å ligge i fanget… det holder i massevis. Vinja synes nok ikke så mye om all denne kozingen til Ronja, for det er nemlig hun som pleier å ligge i fanget på kvelden… å dele det er helt utenkelig.  Hun blir litt sjalu, for hun er veldig glad i mammen sin å syntes det er veldig greit når hun kan ha henne for seg selv.

Vinja har aldrig hatt så mye som en floke, men så bruker hun veldig mye tid på å pusse pelsen sin.  Ronja er ikke fult så opptatt av det.  Hun vasker å pusser seg jo, men ikke på langnær så mye som søsteren gjør.

5 kommentarer
    1. Her i huset er det også ei som får floker i pelsen en gang i blant. Sint blir hun når jeg prøver å ta det bort! De pusene de pusene!

    2. SÃ¥ flott at du fikk tatt flokene uten for mye kamp.. Mine to unge katter er heldigvis flokefri, men de har veldig forskjellig pels,selv om de er søsken. SÃ¥ rart.. Den ene har helt glatt og veldig blank pels, mens den andre har mer “tørr” matt pels. De fÃ¥r jo det samme fòret, sÃ¥ litt rart… men, de er vel som oss, forskjellige…

    3. harmonica:
      Mine to er oxo søsken, men de har forskjellig pels. Vinja har fløyelsmyk pels, som hun holder i god stand. Ronja har stivere pels, og mye mer underpels enn søsteren. Det er denne underpelsen som tilstadighet floker seg til, selv om jeg børster og grer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg