Katter til besvær……

Jeg oppdaget det ikke med en gang jeg kom hjem, men da jeg skulle sette på lampa i vinduet… ja, da så jeg at noe ikke var som det skulle. Gardinbrettet hang så vidt fast i veggen…  Jeg skjønte jo hva som hadde skjedd med en gang… RONJA.  Hun kommer seg opp på bokhylla, så hopper hun over på gardinbrettet å spaserer over til andre bokhylla….  Problemet er bare at det er ikke designet for å holde en katt på over 4 kg…  Det har gått bra de andre gangene, men ikke i går. På gardinkappa kunne jeg se spor etter katteklør, så det var tydelig at hun har ramlet og forsøkt å få tak i gardinen. Huff, er det ikke det ene…

Det var sikkert ganske komisk å se på, og hadde vært fint å kapre på film….

Ringte til vaktmesteren til morran, og han skulle komme etter at han hadde spist lunch for å se om det gikk å feste det igjen. Det må uansett ned, for hvor lenge det henger som det gjør før det ramler ned er ikke godt å si. Håper at vi får hengt det opp igjen, ellers må jeg ut å kjøpe noe nytt å henge gardinene mine i…..

Jeg må se å få ryddet unna inne på rommet sånn at vi kommer til med stiger og stoler…

5 kommentarer
    1. Hehe, de har noen rare vaner ja, de kattene. Jeg hadde en katt som var alt for prippen til å gå på do i en sandkasse. De gangene hun gjorde det, sto hun og balanserte på kanten av kattedoen for å slippe å være borti kattesanden. Men av alle ting, da hun skulle ha kattunger, og jeg hadde nettopp gjort ren kattedoen, la hun seg OPPI kattedoen og fødte!!

    2. muumimamma:
      NÃ¥r vaktemsteren har vært her, og forhÃ¥pentlig har fÃ¥tt satt brettet opp igjen, mÃ¥ jeg nok spraye med bort vekk sprayen til hun skjønner at der skal hun ikke gÃ¥. Det har begynt Ã¥ funke pÃ¥ sofaen… Ronja er en trassig katt, som er ekspert pÃ¥ Ã¥ terge mammen sin til bristepunktet :o) Da sitter søsteren pent som en prinsesse Ã¥ ser pÃ¥, for hun gjør jo “aldrig” noe galt!!!!

    3. Hehehe…typisk katter, plutselig er de der vi helst skulle sett at de aldri kom seg opp! I fjor rømte den eldste katten vÃ¥r opp i det høyeste treet som er Ã¥ oppdrive, og kom seg ikkje ned. Hun satt der oppe og ropte om hjelp en hel kveld, heldigvis kom brannvesenet og fikk redda ho ned igjen…hahaha…men hun har aldr gjort det igjen, sÃ¥ det satte en støkk i pusen for Ã¥ si det mildt!
      Lykke til med vaktmesteren:-))

    4. krimbloggen: Jeg håper oxo at det blir slutt med akrobatikken heretter, men jeg tviler på det. Sprayflaska med vekk/bort eller hva det heter må nok brukes flittig en stund tenker, til hun skjønner lunta.

      Krysser fingrene for at problemet kan løses :o)

    5. Kunne ikke annet enn Ã¥ le av de! Her i huset er det Lulu pÃ¥ 4 Ã¥r som er rampete… Gamlemor leker bare en gang i blant og sover for det meste av tiden…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg