Ã… jisses for et leven det ble…….

Jeg satt å ventet på at vaktmesteren skulle komme å hjelpe meg med gardinbrettet, helt til jeg måtte dra ut kl 15. Han dukket ikke opp, og ikke ringte han meg heller….  Jeg kunne selvsagt ha ringt han, men jeg gadd bare ikke.  I stedet ringte jeg til Anne å spurte om hun og Sven Erik kunne stikke nedom en tur å hjelpe meg, noe de gjorde.

Sven Erik hadde ikke tatt med noen drill, så vi fikk ikke hengt brettet opp igjen…. men det viktigste var egentlig å få det ned sånn at det ikke datt ned på kattene eller noe annet som kunne gå i stykker.  Det satt ikke så veldig godt, for Sven Erik var så vidt borti skruen med skrutrekkeren da det løsnet, puh!!!  Jeg får prøve å få tak i vaktmesteren igjen i morgen for å få han til å sette det opp for meg igjen……

Angry Tiger

Anne hadde tatt med seg klotanga for at vi skulle få klippet klørne på kattene….   Det gikk nok ikke helt som hun hadde forestilt seg..!!  Forrige gang sleit vi litt når hun og jeg gjorde det, men kattene var rimelig rolig.  Denne gangen mente hun at det kanskje skulle gå lettere hvis hun og Sven Erik tok det…, de pleier å klippe Felix sine klør uten altfor store problemer.  Jeg satte meg i stua så lenge, og hørte hvor fly forbanna Ronja var…. Hun var rasende og skreik høyt… men klørne ble klippet. Hun satte inn en fulltreffer på Sven Erik like før de var ferdig.  Så var det Vinja sin tur…. hjelpe meg sier jeg bare!!  Hvis Ronja var rasende så var Vinja 300 ganger verre, men oxo redd. De klarte bare å klippe klørne på den ene poten.  Da hadde hun tisset ned Sven Erik, og klort han så fælt at han så ikke ut…  Det så ut som et blodbad på kjøkkenet.

Når jeg sitter her å tenker på hva som skjedde i kveld, så tror jeg at dette kunne ha gått bedre hvis de hadde latt kattene få litt mere tid til å godta dem før de satte i gang.  Spesielt Vinja… hun er veldig skeptisk til folk som kommer på besøk å gjemmer seg.  Etter stund tar nysgjerrigheten overhånd å hun kommer for å hilse, og som regel ender det med at hun ligger i fanget og kozer. Noen spør sikkert hvorfor jeg ikke gjør det selv, men jeg klarer desverre ikke å holde dem samtidig som jeg klipper… derfor må jeg ha hjelp.

Nå har de roet seg, men det tok en stund….  Jeg får litt gnagende samvittighet jeg da for å ha utsatt dem for dette her :o(

8 kommentarer
    1. Og jeg har aldri klippa klørne på Zenta. Normalt klarer ho å slite de ned selv, men denne vinteren har det tydeligvis ikke skjedd. Så de er LANGE. Jeg har kjøpt to tenger til å klippe med, den ene bedre enn den andre, men jeg har ikke turt å gjøre det enda! Den forrige hunden jeg hadde klippa jeg litt for langt på en gang, og det ble litt av et sirkus. Derfor altså ..

    2. Offf.. det der vart jeggu litt av en leik… ikke spøk om de er redde.. Eg bruker en sÃ¥nn vanlig klipper som vi bruker eg.. syns det er bedre.. prøv sÃ¥ skal du se;-)) Ta opp katten nÃ¥r den ligger og sover og er trøtt, da pleier det og gÃ¥ mye lettere.. kos med potene og trekk fram klørne nÃ¥r de ligger pÃ¥ fanget ditt og koser seg, da venner de seg til at du fikler med potene og blir ikke sÃ¥ redde nÃ¥r du skal klippe de.. hehe… Har du prøvd og mjaue kraftig til de nÃ¥r de er umulige.. hehehe… det gjør eg , holder de litt i nakkeskinnet og mjauer kraftig og vips sÃ¥ er de snille som lam, for da vet de at denne sjefskatta ikke er og spøke med.. hohoho…
      Ha en flott dag videre

    3. midtlivskrise: Jeg hadde hÃ¥pet at det gikk bedre, men… NÃ¥ mÃ¥ jeg en tur til dyrlegen sÃ¥nn at den siste poten til Vinja oxo blir klippet. FÃ¥r vente et par dager, for at det ikke skal bli for traumatisk.

    4. Allis: Takk for tipset Allis. Skal ordne med ei tang, så kan jeg ha den liggende i nærheten på kvelden når vi sitter å kozer i sofaen. Vinja digger at jeg kozer med potene og tærne hennes, så jeg skal nok klare det tenker jeg :o)

      Mjaue!! Den har jeg prøvd, men kanskje det fungerer når Ronja er rampete oxo!!

    5. Hihihi… er du sjefete nok i stemmen nÃ¥r du mjauer sÃ¥ blir ho nok forskrekket, hehehe .. Eg bruker ikke tang pÃ¥ kloene.. det syns eg er ekkelt.. hehehe .. menneske negleklipper funker helt topp, da føler eg at eg har best kontroll pÃ¥ klippingen.. hihi .lykke til..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg