Hvor kom all energien fra???

Jeg gikk en tur på over 2 timer i dag i det fine været…  Det var vår i luften, fuglene kvittret, solen skinte og det sildret vann fra den råtne snøen over alt.

I bakgrunnen ligger Oppsal Sykehjem, og forgrunnen ligger den nye boligblokken. For inntil et år siden lå det et kozelig hagesenter på plassen.  Hele Oppsal senter skal pusses opp, men de krangler stadig om nye ting, så når de endelig planene er klare er ikke godt å si.

Jeg glemte jo å kjøpe kjøttdeig til middagen i dag, så mens jeg alikevel var ute gikk jeg innom Storkiosken på Oppsal og kjøpte en pakke. Det var tydligvis flere enn jeg som hadde glemt noe, så de hadde mer enn nok å gjøre der. Det var rene rushtrafikken, hehehe!!

Selv om jeg syntes at det er hærlig at det endelig har begynt å smelte, så er det ikke noe vakkert syn i veikantene. Snøen er helt sort, og det ligger masse søppel over alt.  Fatter ikke at folk må slippe fra seg tomme kartonger, og papir på bakken. Det er nok søppelkasser å kaste det i.

Tidligere i vinter så isen ut som en frådende foss…  Det var skikkelig vakkert, men treg som jeg er så fikk jeg aldrig somlet meg dit for å ta bilde mens isen var på det fineste.

Ikke vanskelig å se at disse nyperosene står like ved veikanten…  De er dekket av et tjukt lag med skitt fra alle bilene i hele vinter.  Det ser nesten ut som tjære..!!

Når jeg kom til Esso stasjonen i Ytre Ringvei var jeg så kaffetørst at jeg orket ikke å gå et skritt lenger før jeg fikk meg en kopp. Kjente at jeg begynte å bli ganske sliten, så det var godt med en liten pause :o)

Når jeg kom hjem satte jeg i gang med middagen med en gang, og mens den sto å gjorde seg ferdig tok jeg frem støvsugeren og gikk over hele heimen.  Egentlig var jeg ganske stiv og støl i kroppen å ganske sliten, men alikevel hadde jeg en masse energi så støvsugingen gikk som en drøm den.  

For noen minutter siden ringte mammas eneste gjenlevende søster. Hun lurte på om hun og fetteren min kunne komme til neste søndag, og det var jo klart de kunne det.  Jeg har ikke sett dem siden tantes 85 års dag i september. De bor på Skarnes, og det tar ikke lange tiden å kjøre derfra til Oslo. 

Når jeg var innom Esso stasjonen i sta, kjøpte jeg meg verdens lekreste skolebrød…  Nå skal jeg brygge meg en god kopp kaffe og smake på det :o)

Ha en fortsatt fin kveld :o)

2 kommentarer
    1. hoy sÃ¥ flotte bilder;-)) Ã¥ssÃ¥ sÃ¥ sprek du har vert da, 2 timer pÃ¥ spasering!!!! Her gÃ¥r det i sofaliv hehehe…. har ikke gidda noe i dag, bare daffa;-))
      Eg var på skarnes forrige helg eg, hehe.. møtte min venninne der, vi sto på statoilstasjonen og skravla, ho bur på gardvik men hadde et ærend på skarnes sånn at vi kunne møtes;-))
      Kose deg videre på søndagskvelden;-)))

    2. Allis: Hehehe, jeg er vel ganske stor tilhenger av sofatilværelsen oxo, men det hender at jeg glimter til med litt sporty aktiviteter :o)

      Mamma og søstrene hennes vokste opp i Austvatn pÃ¥ en husmannsplass som heter Synsterud/Sønsterud, som ikke er sÃ¥ langt fra Gardvik. Jeg har vært mange varme sommerferier der…, og lover myggen der er like store og blodtørstig som pÃ¥ Finnmarksvidda, hehe :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg