Middag med kollegene på “Dinner”

Dette har vært en kozelig kveld sammen med kollegene…  Det er kanskje det jeg har savnet mest mens jeg går sykemeldt… den sosiale biten.  Mot min egen vilje kjenner jeg at jeg blir både eremitt og A-sosial av å være hjemme.  Derfor var det virkelig kozelig å gå ut sammen med dem.  KAJ-gumman kunne ikke være med desverre, hun hadde en annen avtale som hun ikke kunne endre på.  Det er ikke helt det samme uten henne… hun er en humørspreder, og det er aldrig kjedelig når hun er med :o)

Dro litt tidlig sånn at jeg fikk tid å prate litt med folket innen vi skulle gå bortover. Det var tydelig at jeg ikke hadde vært på jobben på en stund, for jeg surra noe voldsomt med å komme inn. Husket ikke helt dørkoden min, hehehe!!

Restauranten ligger i Stortingsgata, så vi fikk en frisk spasertur opp fra Hammersborggata.  Det var så varmt å godt ute at det var bare deilig med en tur.  Vi hadde en tidlig reservering så det var ikke så mange andre der da, men det fyltes ganske raskt opp.  Jeg ble så overrasket over hvor raskt alle rettene kom på bordet, det er man slettes ikke bortskjemt med.  Vi pleier å måtte vente til magen skriker så høyt at den nesten overdøver samtalen rundt bordet, hehe!!

Til forrett tok jeg vårruller, hmmm det var virkelig godt.

Til hovedrett tok jeg en Crispy Duck i en tynn lumpe m/grønnsaker….  Vi skravla og kozte oss så jeg glemte at jeg skulle ta bilde av den, og kom først på det når den var spist opp, men godt var det lell.

Til dessert ble det sjokoladefondant med kokos-is, mandelkake, granateple og jorbærsaus.  Sjokoladefondanten var hmmm, varm og myyyk inni… oj jeg nesten sikler her jeg sitter.  De av oss som valgte den satt omtrent å stønnet av vellyst når vi spiste den….  Det var ren nytelse :o)

Vi hadde bordet i 3 timer, og når klokken ble 20 var det slutt.  Vi kunne godt ha sittet der i enda 3 timer å skravlet og kozt oss. Middagen var en gave fra selskapet, PROFF-delpremie, og det var hyggelig at vi fikk noe igjen for strevet og kreativiteten vi har vist.  Mens jeg har gått sykemeldt fikk vi vite at vår avdeling ble Årets PROFF oxo…. :o)

Pusene satt i vinduet å kikket da jeg kom hjem…  De ble helt propell da jeg kom inn, og sprang rundt fra det ene rommet til det andre.  Jeg skulle selvsagt forsøke å fange dem, og da jeg “nesten” kom i nærheten sprang de avgårde igjen. Når det hadde løpt fra seg datt de sammen som slakt på stuegulvet, men det tok dem ikke lange tiden å hente seg inn igjen… Så var det noen runder igjen før de slang seg på senga, og nå sover de som to søte små engler, hehehe!!!

2 kommentarer
    1. WOW sier nå jeg! Får et måltid, det begynte å knurre i tarmene når eg såg bildene fra matorgien deres i går…jammmiiiiii!
      Og du, de der tallerkene var bare så nydelige, for et rått design! Når man kan servere på slike blir jo alt bare lækkert! Det var koselig å lese at du hadde det fint, det er viktig å komme seg litt ut og ikke miste kontakten med jobben når man sitter hjemme med smerter og tanker!
      Stor klem fra Hakkadalen:-)))

    2. krimbloggen: Jeg skal definitivt gå tilbake dit å spise middag :o) Maten var delikat lagt opp, som du nevner på flotte talerkner, og stod på bordet nesten før vi var ferdig å bestille den.

      Maten var god, og for meg mange nye spennende smaker som jeg helt klart likte :o)

      Tror ikke at man merker med en gang hvor mye man savner det sosiale nettverket, når man blir sykemeldt. Da dreier det seg om sykdommen eller plagene, og man orker egentlig ikke å tenke på så mye annet. Det er litt viktig at noen kommer å gir en et tupp der bak så man våkner opp….!!

      Klem :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg