YES…YES…YES…DET REGNER :o)

Trodde nesten ikke at jeg skulle si det, men Yes det regner ordentlig ute….  Så hærlig :o)  Det var så tørt og støvete ute at det var nødvendig med et ordentlig regnvær nå.  Jeg hadde egentlig planlagt å ta ut sykkelen og lufte den for første gang i dag, men det kommer en dag i morgen oxo :o)

Jeg var nok litt tøff i tryne like etter jeg hadde trekt jekselen min, når det gjelder hvor greit det var….  Har ikke vært fult så greit som jeg først trodde gitt.  Kjeven låste seg, murrende smerte og hoven i kinnet.  I tillegg har jeg ikke klart å tygge, og har stort sett bare levd på yoghurt og middag som jeg slipper å tygge.  I dag våknet jeg uten altfor stort ubehag i kjeven, og tenkte at nå skal jeg ha i meg et par skiver brød….!!!  Med tiden til hjelp så klarte jeg å gomle de i meg, det var ikke noe behagelig men jeg har så langt klart å styre unna smertestillende piller….  det er jo en stoooor fremgang :o)

På søndag hadde Ronja fått sin siste kvalmetablett, og i går kom Anne trofast for å hjelpe meg å ta av morfinplasteret.  Jeg tror vi gruet oss litt begge to, men det gikk så greit….  Ronja har ikke vært så veldig fornøyd når hun måtte holdes fast hver dag, sånn at vi kunne gi henne tabletten. I går tror jeg hun forstod at nå var det over, og hun la seg på ryggen på gulvet å vips var plasteret borte.  Pusen spratt opp å mjauet og kozeknurret…  Hadde aldrig trodd at det skulle gå så greit, pust :o)

Siden Anne hadde vært så snill å komme hver dag å hjelpe meg, kjøpte jeg en presang til henne :o)  Hun likte nemlig den lyse lilla vesken jeg kjøpte meg for et par uker siden, men syntes ikke hun hadde råd.  Derfor dro jeg ned å kjøpte den tidligere på dagen…, og jett om damen ble glad for den :o)  Syntes hun fortjente såpass!!!

Ellers er kattene i full vigør om dagen….  De er jo innepuser, og nå bor de i vinduskarmen hvor de smattrer livlig til alt livet utenfor.  De siste dagene har svarttrost, gråtrost, linerle og skjærer trasket på gressbakken utenfor.  Troster går jo rundt å lyer etter mark, og dette syntes pusene er spennende å se på.  De skulle gjerne å lekt litt med dem, hehehehe!!!

I går var det ny behandling hos fysioterapeuten, og jeg var ganske stiv i nakken etter de siste dagenes plager.  Han fant de rette punktene og behandlet dem, og jeg følte det nesten som om jeg gikk på skyer etterpå :o)

Når jeg hadde vært til behandling dro jeg ned på Oppsal, hvor jeg bestilte en time hos legen…  Jeg skal jo egentlig begynne å jobbe 100% den 26.april, men etter å ha gått hjemme så lenge tror jeg, eller vet jeg, at det kan bli tøft å jobbe hele dager. Så jeg skal spørre om jeg kan få 50% den første uken, for at det skal bli en mykere overgang. Håper at det ordner seg.

Ellers så dro jeg til Brynsenteret hvor jeg satt meg å tok en kaffe mens jeg ringte til Rycon hvor sommerdekkene mine ligger, og så bestilte jeg time til å skifte dekk…  fikk time til fredagen. Så dro jeg bort på Staples hvor jeg bl.a. kjøpte den tralla jeg har sett på en stund + noe annet småtteri, og mens jeg var der nede dro jeg bortom Fretex kontainerne å fikk kvittet meg med alt det tøyet jeg hadde pakket sammen.

I dag blir det stort sett en innedag…, må bare ut for å kjøpe et brød siden jeg tok de siste skivene til forkost.

Ha en fortsatt fin tirsdag… Blogges :o) 

3 kommentarer
    1. Håper du snart er god i kjeven igjen! Høres jo ut som framgang å kunne spise skiver da :)) Sommerdekk ja! Der sa du noe. I dag har jeg bilen, siden jeg har kjørt minstefrøkna til tannlegen, så kanskje jeg skulle svippe bort på dekkhotellet og få byttet dekk. Det hadde jeg helt glemt!

    2. Hei igjen :-)) Huffameg, hørtes ikke godt ut det der med kjeven din! Syns det er rart at du skal begynne i 100% stilling igjen sĂĄ snart. Det er jo ikke mange dagene siden du verket som en gal all over… hĂĄper at du er bra nok og ikke stresser deg i jobb for tidlig….
      I dag er det bare innekos her i regnværet….deilig!
      Ha en fiiin dag:-))
      Klem fra Sidsel

    3. krimbloggen: Det er akkurat det jeg var litt bekymret for oxo, og fant ut at det var best ĂĄ bestille time hos legen nĂĄ litt i forveien. Kjeven har vært ganske bra i dag, og først nĂĄ etter ĂĄ ha vært ute ĂĄ handla mĂĄtte jeg ta en smertestillende… det er en fremgang :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg