Handletur til Nordby i dag…….!!!

Klokka 9 i dag dro Anne, Sven Erik og jeg nedover mot Nordby for å shoppe litt. Vi fant ut at det ville lønne seg å dra tidlig hjemmefra, sånn at vi kom dit før resten av Østlandet våknet.  Var flere som hadde den samme ideén gitt, for det var ganske mange biler på parkeringsplassen.

Været veldig grått og disig da vi dro fra Oslo, men jeg stolte på Kristen Gislefoss…  Han sa i går at det ville bli fint vær i dag, og det ble det utover formiddagen.  Faktisk så ble det veldig varmt, og jeg var glad for at jeg ikke hadde tatt på meg for mye og tjukke klær.

Jeg inntok baksetet for denne turen…. Da kunne jeg synke ned å lukke øynene å slappe av litt uten å delta i samtalen hele tiden. Det er ganske behagelig å koble ut omverdenen innimellom, og på vei hjem gjorde jeg faktisk det, hehehe.. Tror faktisk at jeg klarte å sovne et par ganger, ikke ofte at jeg gjør det.

En av mine favorittbutikker på Nordbysenteret er IET, hvor de selger feer, drager og litt andre festligheter.  Jeg bare digger sånne figurer, og kunne godt ha tenkt meg denne.. som er ganske stor. Kjøpte den ikke… får se neste gang.

Da jeg trengte nytt dosete og ring før jul, vurderte jeg sterkt å kjøpe denne her… Tilslutt endte jeg opp med en helt vanlig hvit og nøytral sak. Hadde vel skremt de gamle tantene så de hadde gjort i buksene inne de rakk å sette seg, hehehehe!!!

Når det gjelder påske er jeg fryktelig barnslig… Jeg må bare ha påskeegg, og da var det ingen annen vei utenom… Jeg måtte bare innom godtebutikken for å kjøpe løsgodis til påskeegget. De hadde så mye spennende og digg, at det var vanskelig å velge… så jeg endte opp med å ta litt av hvert jeg da.  Fordelte godiset i tre poser, en for de med papir, en for de klissete og tilslutt en for sukkertøy. Akkurat i den godisbutikken vi var i, var det lite folk å vi slapp å gå i kø mens plukket.

Tilslutt ble det en tur inn i matbutikken for å kjøpe litt pålegg, og noen andre småting. Det er ikke så lenge siden jeg var der, og da handla jeg inn kjøttdeig ol., så jeg trengte ikke å kjøpe det. Jeg kjøpte meg et par brett med Pepsi Max og fylte opp kjøleskapet… greit å ha noen bokser når noen stikker innom + til megselv, hehehe!!!

Sånn så parkeringsplassen ut da vi bestemte oss for å snu nesa hjemover. Da var det så lite ledige plasser at folk sto i kø rundt hele for å få en plass. På vår plass sto det 4 biler å venta, og det var rene kampen om å få forhjulet først innenfor.

Dagens middag ble en Hamburgertallerken med ost og bacon hos By the Way ved Solli krysset. Vanligvis så syntes jeg t de har god middag der, men i dag smakte den ikke sånn som den pleide…  Ikke at den var vond, men det var bare ikke som det pleier å være. Kan være at det var noen andre som har laget den!!!

Ganske lenge har jeg hatt lyst til å kjøpe hele serien med Charmed, men jeg har syntes ikke at jeg har hatt råd. I dag tok jeg meg råd.  De hadde utgitt en spesialutgave, denne kisten med alle DVD’ene, bare noen få. Disse er nummererte og det følger med et eget brev.  Jeg kjøpte meg oxo DVD’en Cornelis som jeg aldrig fikk somlet meg til å se på kino.

Nå har damen sunket langt ned i godstolen, sammen med en boks Pepsi Max og påskeegget. Det er Foyl på påskekrimmen i kveld.. Den er vel ikke like spennende som jeg kunne ha tenkt meg, men den får duge.  Ellers så har jeg sikkert en bloddryppende DVD i hylla som kan øke hjerterytmen flere hakk :o)

Når jeg bar inn varene mine tidligere i ettermiddag stakk Ronja en tur ut i oppgangen.. Hun løp opp og ned trappene i en evighet og mjauet høyt. Jeg måtte flire, for hun slang seg ned på gulvet å gnudde seg og rulla rundt flere ganger mens hun kozeknurra. Flere ganger forsøkte jeg fange henne inn, men det ville hun ikke ha noe av. Tilslutt lot jeg henne løpe til det ikke var så gøy lenger… da kom hun av segselv.

Ha en fortsatt fin onsdagskveld :o) Jeg kommer plutselig tilbake!!!

3 kommentarer
    1. Oj litt av en handledag 🙂 her fra sofan ble det litt blogging, og en ørliten tur pÃ¥ butikken. Tenker nok at det var helt Texas over grensa ja…. Ønsker deg en god kveld videre med pÃ¥skeegget :)Jobber med del 2 pÃ¥ en humor historie her.
      Blogger klemz Sissel

    2. T: Hva om Ã¥ treffes over en kopp kaffe… borte pÃ¥ Oppsal, eller sÃ¥ stiller jeg med bil hvis det er andre steder som frister. Har virkelig savnet de kozelige samtalene pÃ¥ t-banen. Ha en fin ferie og GOD PÃ…SKE :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg