Har hatt en fantastisk dag i Seljord og i Kivledalen…

Trøtt som en fant var jeg da klokka ringte, men jeg velta meg ut av senga og ut på badet…  Klokka 8 kom Anne og Sven Erik å hentet meg for dagens tur. Anne skulle hjelpe GPS’n med å dirigere oss ut av Ekebergtunnellen, hehehe… Det burde hun ha latt være, for vi kjørte jo så feil at det tok oss 15 minutter å komme riktig.. I dette tilfelle burde hun ha stolt på GPS’n.

Det var disig ute, men + 10,5 C i temperatur, men andre ord perfekt vær å kjøre i. Innen vi kom til Drammen hadde solen kommet igjennom skydekket, og det var en fantastisk vær.  Vi var omtrent alene på veien helt til vi kom forbi Kongsberg, da begynte folk å våkne uten at det var snakk om mange biler akkurat.

I Seljord hadde ikke solen kommet enda, den hadde blitt igjen i Drammen…  Den tok oss igjen etter noen timer, og da ble de skikkelig varmt og godt. Bitten, som vi skulle besøke var så glad for at vi kom å klemte oss skikkelig godt. Damen er over 80 år,og vi tok med rundstykker, pålegg, kaffe og påskegodt til henne sånn at hun skulle slippe å stå å styre for oss.

Sønnen og yngste barnebarnet stakk innom litt senere.. De hadde kommet ned til Seljord sentrum for å si hei, og for at de skulle ta en runde på rulleski. Etter en stund kom svigerdatteren oxo innom, hun hadde gått ned fra Kivledalen hvor de bor. Det er en god times rask gange.  Vi ble invitert opp til dem før vi dro hjem igjen..

Når solen kom satte vi damene oss ut på verandaen for å slikke litt sol, mens sjåføren våres passet på å få seg noen minutter på øyet.  Jeg kikket på gradestokken, og da viste den + 24,9 C. Det ble veldig varmt på lårene, siden denne damen hadde klart å ta på seg svarte bukser… herregud som det brant. Ble skikkelig rød, men det ble jeg oxo på armene og i ansiktet. Jeg hadde selvfølgelig ikke smurt meg med noen solkrem… bare sunblokk på tattisene, og noen brune flekker i ansiktet.

Når sjåføren hadde fått slappet av en stund tok vi med oss Bitten, og dro til Per o Gunhild oppe i Kivledalen. Det er et stykke å kjøre opp dit, men for en utsikt de har. På bilde kan man se Seljordvatne i bakgrunnen. Gunhild hadde skåret opp noen appelsiner, og det var så godt i varmen.  Vi satt ute å kozte oss på terassen en god stund innen det var på tide å dra ned i Seljord å slippe av Bitten før vi dro hjemover mot Oslo og Lørenskog.

Bitten var så glad for at vi hadde besøkt henne, og hun klemte oss flere ganger å sa hvor kozelig hun syntes det var. Det blir nok ikke så lenge til neste gang. Jeg ble nesten litt rørt når noen blir så glad for at jeg kommer :o)

Om det var fordi jeg var trøtt og sliten, eller om det var for at jeg hadde spist litt lite vet jeg ikke…, men jeg ble uansett veldig kvalm på veg hjem.  Kanskje det bare var alle svingene fra Seljord og bort til Ørvella, who nows!!!  Jeg satt med kvalmen langt opp i halsen, og pøste på med Pepsi Max…  Etter at vi hadde stoppet å trukket litt luft begynte det dog å rette seg, og når jeg spiste en kjempegrill på Statoil stasjonen i Kongsberg var jeg fit for fight igjen :o)

Hjemme ventet to puser, som syntes at mammen deres hadde vært borte altfor lenge. De klatret nesten oppover buksebena mina, og måtte få massevis av koz før jeg fikk lov til å ta av meg på bena. Det er det samme hver gang jeg har vært lenge borte, da er det helt forstyrret å jeg må virkelig pysla om dem…, noe jeg så gjerne gjør :o)

Nå har madammen sunket langt ned i sofaen, og her har jeg tenkt til å bli en god stund!!  Selv om jeg bare har sittet på baken i hele dag, kjenner jeg godt på kroppen at jeg er sliten. I morgen skal jeg definitivt være hjemme å bare slappe av å koze meg.

Jeg kommer plutselig tilbake :o)

Ha en fortsatt fantastisk langfredag, om det er på hytta eller hjemme!!

3 kommentarer
    1. Tusen takk Sidsel :o) Det er kozelig med noen sÃ¥nne dagsturer innimellom. Blir nok flere av dem utover vÃ¥ren og sommeren tenker jeg…
      Ha en fin dag du oxo :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg