Ã…rets første økt i blomsterbeddene er ferdig….

Før jeg begynte tenkte jeg at det ikke var store jobben å rufse ute i blomsterbeddet, men det var mye mer jobb enn jeg hadde beregnet. I rosebeddet var det ikke så ille, og det var raske å klippe ned å pakke sammen alle kvistene.


(Bilde tok jeg i Botaniske Hage juni 2010)

I beddet på forsiden har jeg noen digre busker, og de hang utover gresset sånn at det var litt vanskelig å klippe gresset. Jeg klippet et par av dem ned ganske drastisk. En annen busk er ikke noe fin lenger, og jeg vurderer å fjerne den. Det trenger jeg litt hjelp til, for de røttene er jeg redd går ganske langt ned i bakken.

Vi skal vel ha dugnad om ikke så veldig lenge, så da får jeg ta tak et par staute karer med bedre rygg enn meg. Plutselig kom den gamle visa inn i hode: Gubben og gamla låg å dro, å ikkje fekk opp rota. Nå skulle vi ha hatt han Einball her… osv., hehehe!!

Jeg har lyst til å ha busk der som ikke blir så veldig stor, og som velter seg utover plenen. Er ikke helt sikker på hva enda, men jeg får ta en tur på plantasjen for litt inspirasjon.


(Bilde har jeg tatt i Botanisk Hage i juni 2010)

Naboen kom hjem fra Sandefjord like før jeg gikk ut, og da jeg var nesten ferdig inviterte hun meg inn på en kopp kaffe. Jeg takket for det, men sa at jeg fikk ha det tilgode. Ville gjerne bli ferdig ute, og komme meg inn i dusjen før middagen. 

Viste ikke hva jeg skulle ha til middag, men etter å ha dukket inn i fryseren og matskapet fant jeg ut at jeg skulle lage en gryte. Potetene min var gamle og full av groer, så det passet fint å bruke dem oppe i gryta. Så stekte jeg litt kjøttdeig og løk før jeg helte en pose med rotgrønnsaker oppi. Så avslutte med urtebuljongterninger og diverse krydderier…. mmmmm, så god den ble :o)

Jeg kommer plutselig tilbake :o)

1 kommentar
    1. Har ikke fått begynt i hagen ennå for det ligger fortsatt snø her og der. Jeg må også klippe ned et rosentre som er blitt altfor høyt. Det første som gror opp er ugress men det er lett å ta det på våren for da går ikke røttene så dypt. Gleder meg til å begynne der ute. Ha en super dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg