Aktive dager med lite blogging…

De siste dagene har det blitt ekstremt lite PCbruk og langt mindre blogging. Jeg har holdt på med noe hele tiden, og bakdelen har ikke sittet så lenge av gangen… Når jeg endelig fikk satt meg var jeg så sliten at jeg sovnet…!!! Her kommer en oppdatering:

Fredag 13. mai:
Det falt ikke helt i god jord at jeg måtte gå tidligere fra jobben for å rekke frisørtimen. Skjønner det, for jeg hadde tross alt allerede tatt meg to feriedager pga innglassingsprosjektet. Jeg rakk akkurat å fly innom postkontoret og hente kaffen jeg hadde bestilt fra Dolce Gusto, og kjøpe kattesand før jeg løp bort til frisørdamen.  Var bare meg der, så Rita og jeg skravla nesten hull i hode på hverandre, hehehe.

Hun fortale at min faste frisør, Tina, hadde fått sønnen sin 8. april. Det hadde ikke foregått uten dramatikk… Hun hadde gått i 65 timer med veer, før gutten ble tatt med keisersnitt pga at livmoren hennes sprakk. Gutten var uten surstoff, og det holdt på å gå riktig galt med mor.  Legen presset på at hun skulle føde gutten, enda han var stor… Etter fødselen hadde legen kommet inn å bedt om undskyllning for at hun hadde måtte gå igjennom alle de timene med veer, og ikke ble tatt før. Det er jo forferdelig… håper nå bare at alt er som det skal med veslegutten!!

I lunchen var jeg på Claes Ohlsson å kjøpte myggnetting, og etter at jeg hadde spist satte jeg den i sammen å hengte den opp på den veggen hvor det ikke er glass enda. For at den ikke skulle flagre og katten komme seg ut, satte jeg noen stoler foran. Det får være en provisorisk løsning frem til glasset er på plass.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe nye møbler, men lot det være. Vasket av de gamle å fant frem putene i kjelleren. Fant ut at det ville bli altfor trangt, og hele verandaen ville blitt full av møbler å ingen plass å bevege seg på. Den er jo ikke så bred som det fremgår av bilde. Pusene var i ekstase da de fikk lov til å boltre seg der ute. Ronja inntok det gamle klatrestativet med en gang jeg satte det ut, og søsteren fikk ikke engang prøve.

I bakgrunnen syntes min provisoriske lagede vegg av myggnetting…. Pusene har allerede forstått at den ikke er “ordentlig” og de er borte ved den flere ganger å snuser å kikker. Ronja kurrer og mjauer å skulle så gjerne ha sett litt nermere på den. Før eller siden kommer hun nok til å gjøre det oxo

Lørdag 14. mai:
Spiste frokost på verandaen sammen med pusene for første gang på veldig lenge. Det var litt kjølig innen sola kom, men det gikk greit. Pusene er jo innekatter, og har ikke vært utsatt for så mye nye lyder den siste tiden. De er fortsatt litt lettskremte når de hører nye lyder, og løper inn… Like plutselig er de tilbake igjen.

Anne skulle komme til meg på kvelden for å spise Taco og se på MGP-finalen.. Hun skulle kjøpe kjøttdeig, tacosauser og grønnsaker som hun ville ha på, og jeg skulle ordne med det jeg ville ha. Derfor måtte jeg ut en tur.

Aller først dro jeg en tur på Lambertseter Senter for å se på et nytt klatrestativ til pusene, som de skulle få ha på verandaen. Jeg valgte etter å ha kikket en stund dette her.. Fyren i butikken, en ung kjekk kar, tilbød seg å bære det ut i bilen for meg, og jeg sa ikke nei til det :o) Uheldig for typen så hadde jeg glemt hvilken etasje bilen sto…………

Jeg kunne dessverre ikke ta med typen hjem for å hjelpe meg med å få stativet inn, men på et vis klart jeg da å få bakset de inn. Heldigvis så bor jeg i 1 etg. Pusen ble jo fryktelig nysgjerrig å begynte å undersøke det med en gang. Selv dro jeg ut igjen for å kjøpe inn noen poser med jord på Rema til planting i verandakassen.

Anne og jeg hadde en skikkelig kozelig venninne kveld, med god mat og så mimra vi å skravla høl i hue på hverandre. Ikke så ofte vi gjør sånn lenger, men når vi gjør det er det virkelig kozelig. MGP-finalen var noe tragiske greier… jeg håpet jo at enten Danmark eller Sverige ville klare å ta hjem seieren, men nei!!! Låta fra Azarbajan eller hva det nå heter kan jeg ikke huske engang… Når jeg hørte den synes jeg ikke at den var noe fin. Noe mer skal jeg ikke kjede noen med…

Søndag 15. mai:
Det ble ganske sent i går, og jeg våknet ikke før klokken 10:30… Da lå Vinja ved siden av hodeputen min og Ronja nede ved bena mine. Med det samme jeg begynte å røre på meg spratt de ned på gulvet å lå der å strakte seg til jeg sto opp.

Anne ringte meg mens jeg satt ute på verandaen og tok en kopp kaffe, og lurte på om jeg hadde tenkt meg på Plantasjen… Jeg hadde nevnt det i går kveld at jeg hadde planer om det… Vi ble enig om at jeg skulle komme opp å hente henne å så skulle vi dra til Plantasjen ved Olavsgård.

Jisses for et kaos det var der.. Ikke det at jeg ble overrasket akkurat, for sånn er det alltid like før 17. mai. Alle skulle parkere rett ved innkjøringen, så det var nesten umulig å komme seg videre. Vi kjørte lengre opp, og der var det mange ledige parkeringsplasser.

Jeg hadde allerede bestemt meg for å kjøpe Spanske Margeritter til verandakassen, og til gravlund + sølvkrans til kantene. Siden det var så mye folk der tok det en evighet å finne det jeg skulle ha, men etter å gått i sneilefart en stund fant jeg det. Valgte 3 forskjellige farger for å få litt variasjon i kassene.

Når jeg kom hjem plantet jeg verandakassene ferdig med en gang, og i det jeg hang dem ut begynte det å styrtregne… Det fortsatte det med stort sett resten av ettermiddagen, så jeg droppet å dra ned på gravlund i dag. Får heller gjøre det i morgen i stedet. 

Pusene har allerede tatt kvelden, og bare jeg har sett ferdig CSI Miami har jeg tenkt til å gjøre det samme… Har ikke tenkt til å sove like lenge i morgen som jeg gjorde i dag.

Ha en fortsatt fin kveld og natt!!!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg