Hvor ble sola av?????

Da jeg sto opp ved nitiden i dag skinte sola, og jeg tenkte Yes en deilig dag ute på verandaen i solen…  Forta meg inn i dusjen, men ble lang i maska da jeg kom ut igjen…. Ute var det ikke sol lenger, bare en masse skyer å så denne forbaskede vinden som ikke er noe varm i deg hele tatt…

Selv om det ikke er så kjempevarmt å sitte her ute, på verandaen altså, så har jeg meg nok satt meg der alikevel. Frokosten er spist, og om litt skal jeg hente meg en deilig varm kopp kaffe.

Pusene har nettopp hatt en skikkelig rapptur….  De hoppet opp på bordet og inn igjennom kjøkkenviduet for så å løpe igjennom heimen å ut på verandaen. Sånn holdt de på en evighet, men nå har det roet seg igjen :o)

Vinja ligger å kikker på omverdenen fra vannbrettet, under det åpne kjøkkenvinduet. Det har blitt hennes favorittsted, om vinduet er åpent eller ei.

Ronja har benket seg oppe på klatrestativet, hvor hun holder på med å få fixet pelsen etter formiddagens løpetur. Det kommer hun sikkert til å holde på med en stund til tenker jeg.

Jeg sitter her å ikke helt får bestemt meg for om jeg skal dra på Plantasjen… Syntes at Lavendelen min ser så enslig ut, der den står på gulvet!!! Det er ingen hast for de er oppe i mange timer enda :o)

Leste nettopp et innlegg Allis hadde skrevet om Dyrlegevakta på hjemstedet som ikke ville gjøre jobben sin, når en pus var syk og desverre døde tilslutt. Dette opprører meg så innmari, og jeg får helt vondt når jeg tenker på det. Hvorfor har man en sånn viktig jobb hvis du ikke skal ta den på alvor, og gjøre den når noen trenger hjelp. Som dyreeier føler man seg helt maktesløs og forsvarsløs. Vi er jo glad i dyra våre, og vil at de skal få behandling når de er syke…. Man har dem rundt seg hver dag, og merker med en gang når ting ikke er som det skal være….

Det som er så tragisk er jo hvis man går til anmeldelse i sånn saker, så får det skjelden noen følger…. Når skal det offentlig ta dyremisshandel på alvor som de gjør i andre land??

Hmm, det var akkurat som mine to puser forsto at jeg var trist å lei… For begge to kom bort til meg for gi en nuss og koz :o)))

På tide å lage seg denne kaffekoppen…., den gjør ikke det selv :o)

Ha en fortsatt fin lørdag!!!

6 kommentarer
    1. Halla søtnos;-)))) Solen er ivertfall ikke her!!!! Hehehehe;-)) Her plasker det ned… vi har hatt bÃ¥de hagl og torden.. arrrg.. 8+ ute sÃ¥ dette minner mere om høst enn starten pÃ¥ sommer;-)
      Altanen din er jo bare herlig, godt og sitte lunt bak innglassa vegger;-)
      Ja denne dyrlegen eg var borti er bare helt kokko.. Han har gjort så mange brølere at eg tenkte at denne gangen skal han rapporteres inn, pokkerns idiot!!! Om han hadde tatt i mot pus så hadde sikkert utfallet blitt det samme, men når ikke en dyrlege følger de etiske retningslinjene og viser både omtanke for dyr og pårørende da har han pokkern meg havna på feil hylle her i livet.. Eg gleder meg til obduksjonen er klar, det er nesten som eg håper årsaken kunne vert reddet om pus hadde fått hjelp. da stiller klagen seg i et helt annart lys..
      Ha en superfin lørdag videre

    2. Ja hvor ble sola av? Hadde planlagt den soldagen i dag.
      Dyrevern er noe som opptar meg også veldig og blir trist og lei når jeg hører om slikt.
      Heldigvis så ser det ut til at pusene dine har det bra da.

    3. Allis: SÃ¥ var det blitt søndag, og da glimrer iallefall sola med sitt fravær, usj…!! Pusene elsker den nye verandaen, og blir nesten litt sur nÃ¥r jeg lukker igjen døra nÃ¥r det blir kjølig inne, hehehe!!

      Huff, stakkars pusen :o( HÃ¥per oxo at obduksjonen viser at han kunne ha gjort noe, sÃ¥nn at han kan fÃ¥ en skikkelig skramme. Skulle ønske at det ble dømt fengselstraff for uansvarlige handlinger ovenfor dyr… JA, TIL DYREPOLITI sier jeg!!

      Ha en fortsatt fin dag!!

    4. Georgine: Ja mine to rabagaster har det helt topp… NÃ¥ har de det som plommen i egget nÃ¥r de kan løpe ut og inn som de vil :o)

      Jeg har ikke fast dyrlege, men bruker Katteklinikken 10-Liv på Lørenskog. Der får alle topp behandling :o)

      Ser ut som sola glimrer med sitt fravær i dag oxo, men jeg kan jo sitte på verandaen alikevel :o)

    5. Muumimamma: Nå har det blitt søndag, og sola holder seg borte i dag oxo. Det blåser fortsatt, men det er ikke så aller verst å sitte ute alikevel :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg