En dag i solen…

Jeg kan ikke få sagt med ord hvor godt det var med stekende sol i dag… :o))

Jeg flytta ut på verandaen omtrent med det samme jeg våknet…. Laget meg frokost som jeg tok med meg ut, og kozte meg med. De andre dagene har det ikke vært noe godt å sitte der før sola har kommet, hvis den har gjort det i det hele tatt. I dag derimot var det noe helt annet.

Pusene har oxo kozt seg der ute….  De lå i sola oppe på klatrestativet å døste, jaktet på fluer og veps uten å fange dem. For noen minutter siden hørtes et voldsomt brak ute på verandaen… Det var Vinja som klarte å rive med seg DAB-radion min fra vinduskarmen og ut. Vinja ble vettskremt å gjemte seg, men det gikk greit med radion… det er fortsatt lyd i den :o)

Jeg begynte å lese bok 3 i dobbeltbok 2 i dag, og nå begynner det å skje ting. I de første to bøkene var alt nesten bare fryd og gammen, men nå er det ondskap, mord godt blandet med litt kjærlighet. Jeg er jo egentlig litt morbid å digger å lese om mord, jo mer bloddryppende desto bedre.

I går var jeg hos tannlegen å fjernet stingene i munnen… Det tok meg lenger tid å sitte på venterommet på å komme inn enn det gjorde å fjerne stingene. De kom ut på noen få minutter. Kjente ikke det, men den ekle vattdotten som lå over såret var ikke spesielt god å få ut. Det er litt sårt i dag der den har sittet, men ikke sånn at det plager meg noe serlig.

Jeg hadde time hos fysioterapeuten kl 16, så det gjaldt å komme seg hjem i en fei… Det måtte ha skjedd en ulykke et sted for jeg brukte en evighet fra trafikkmaskinen og opp til åpningen av tunnellen… Så plutselig fløyt trafikken som bare det!!! Siden jeg ikke hadde vært til behandling på en stund fikk jeg en voldsom reaksjon. Jeg ble veldig trøtt og sliten, og i hele går ettermiddag og kveld satt jeg bare å halvsov…  I dag våknet jeg ikke før kl 10:30, og selv da følte jeg meg ullen i kroppen. Etter en hel dag i solen har det rettet på seg, og nå føler jeg meg helt topp igjen. I morgen tidlig er tilbake igjen, men jeg håper ikke at jeg får samme reaksjonen igjen.

På selveste Himmelspretten ringte de fra det firmaet som holder på å sette inn innglassingen… Trodde først han skulle avtale tid på når han skulle komme til uka, men nei da… nå var det nye utsettelser pga en større ordre fra en viktigere kunde som “måtte” gå foran meg. Det var ingen tide å bruke kjeft på han som ringte…, jeg orket ikke!!! En ting er i allefall sikkert, jeg SKAL ha reduksjon på regninga mi for alt rot og forsinkelser. Hadde de gjort det de skulle så ville jeg hatt en innglasset veranda en god stund før påske… Skal sette meg ned nå i helgen å skrive klart en mail til firmaet, hvor jeg veldig forettningsmessig forklarer hvorfor jeg “SKAL” ha raaabaat!!!

Nå skal jeg brygge meg en kopp kaffe, og sette meg ut på hverandaen å slappe av litt i den svale kveldsluften innen det er på tide å komme seg i seng.

3 kommentarer
    1. verandaen din er ennå ikke ferdig skjønner jeg, men du kan iallfall bruke den da. Høres ut som du koser deg bra der ute, og la oss håpe at denne helgen blir en virkelig sommerhelg her i Oslo-området.

    2. Mojita: Været var jo fantastisk i helgen, så jeg bodde mer eller mindre ute på verandaen. Uten PC’n i fanget fikk jeg faktisk lest en god del oxo :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg