Endelig hælg…. la tiden gÃ¥ sakte!!!

Det er merkelig…, ukedagene snegler seg frem som sirup mens helga går så fort at man knapt har fått tid til å venne seg til tanken at man har to dager fri. Nå høres jeg nesten litt deppa ut…, men halve lørdagen har snart gått usj!!

Jeg begynte å rydde i skuffene mine… igjen …for der har det samla seg en haug med skrot igjen. Skjønner ikke hvordan har klart å bli så overfylt allerede, for det er ikke så lenge siden jeg hadde en rufs oppe i dem. Er ikke helt ferdig enda, men jeg begynte å bli så lei at jeg måtte ha en liten pause…!!!

Denne uka tok jeg med meg alle plantene fra vindusposten på jobben hjem… Vi får ikke love å ta noe privat på pulten lenger, så skal det være clean desk og upersonlig….!!!

De fleste av dem så veldig lei seg ut når jeg tok de med hjem, og de har vel ikke helt kommet seg over sjokket over å få ny jord og ny potte…. :o))

Dette er en Kristitornekrone, som jeg har hatt i mange mange år, og den har blitt klippet ned massevis av ganger når grenene har blitt for lange. Jeg har alltid beholdt roten, og så har den kommet igjen. Denne gangen har jeg oxo gjort det, men i tillegg tok jeg å satte noen av toppene jeg klippet av i jord. Håper noen av dem klarer seg…!!

Denne Fredsliljen har blitt reddet fra døden flere ganger, når kollegene har glemt å vanne den i ferie eller sykemeldingsperioder. Den ser nok ikke helt fornøyd ut enda, men den kommer seg nok.

Jeg hadde to av disse på jobben, som nå troner i vindusposten. Begge to er avleggere av en gammel plante som mamma i sin tid kjøpte. Morplanten står i stua. De er jo så vanvittig voksevillig at man må dele dem både titt og ofte.

Denne Fredsliljen fikk pappa i en gruppe en gang for mange år siden, og på et tidspunkt måtte den deles for at den ble for stor. En del ble stående her hjemme, og så tok jeg med den andre på jobb. Den vi hadde hjemme sto ute i gangen, men der trivdes den ikke å tilslutt var den ikke mere.

Her er toppene jeg tok av Kristitornekronen, og foreløpig ser de jo ganske friske og fine ut.

Denne kaktusen var noe av det første jeg kjøpte for å ha på jobben. Kan ikke huske når det var, men den tror det var en plass på 1980 tallet. Den sto i en liten grønn potte, og roten hadde vokst igjennom… For å få den ut måtte jeg kutte over roten, men jeg tror nok at den vil klare seg alikevel.

Kjøpte meg foresten noe nye bøker denne uka….

Brente skygger har jeg ikke hørt om, men den virket interessant når jeg leste på baksiden. 

Denne fikk jeg tips av en kollega, og jeg har lest et kapittel foreløpig å det virker veldig lovende.

Kjøpte denne for at den fikk så god kritikk på Rapsgubben, og da måtte jeg bare få tak i den. 

Jeg må alltid ha noen bøker liggende som jeg kan dukke ned i å plukke ut en som jeg vil lese. Sommeren er en fin tid lese på, om man soler eller bare sitter i en god stol i skyggen å slapper av.

Jeg kjøpte meg litt kjøttdeig her om dagen, men fant ut at jeg ikke noe å bruke den til… Får slenge meg rundt å dra en tur i butikken for å se om jeg finner noe som passer.

Ha en fortsatt fin lørdag :o))

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg