Jedda tester øl….

Var innom Ultra i starten av uka, og kjøpte med meg litt ymse engelsk og skotsk øl som jeg nå driver å tester ut. Syntes nemlig det var på tide å utvide smakssansene en aning..

SÃ¥ langt har jeg smakt disse typene:

 

Et ganske godt øl som ikke luktet så godt, men smakte sånn passe. Det gikk ann til sterk mat, men ellers pirret det ikke meg noe serlig.

 

Dette var nok mer et øl etter min smak. Litt mørkere og fyldigere i smaken, og definitivt noe man kan koze seg med på en varm sommerdag.

 

Av de tre jeg har testet så langt er nok denne vinneren… Et ordentlig fyldig øl, som jeg KOOOOZTE meg med. Det var oxo mørkt, og einet seg både til å drikke til mat og utenom. Skal man ha det til mat, bør nok maten ha en del smak ellers kan nok ølen overta.

Jeg har igjen 3 flasker med øl i kjøleskapet, en skotsk og to engelske… Det blir ikke noe mer smaking i dag, men når jeg kommer hjem fra jobben i morgen skal jeg definitivt gjøre det… Feire at ferien endelig har startet :o)) 

7 kommentarer
    1. Hallais;-)))) Øl er godt!!! hihihi.. Eg er en ølhund voff voff;-)))) Det norske ølet er best syns eg da.. (vanen) Smakte nordlandspils når vi var på tur, det var jammen et lett og fint øl og drikke.. det kan anbefales.. hehehe..
      Ha en feeelotttt dag videre;-))

    2. Allis: Voff voff, hehehe!! Noe av det norske ølet er godt, men jeg må jo innrømme at det går vel mer av Tuborg og det svenske Falcon, en bayersk variant :o)) Når det er sagt så prøver jeg gjerne litt nordlandspils oxo, du skal se jeg liker det :o))

      Ha en flotters dag du oxo 😀

    3. Det heter Pilsner Urquell. Friskt og godt øl :)) jeg vet ikke hvor de har det i Oslo, men vi kjøpte det på OBS tror jeg :)) Tjekkia er jo pilsens hjemland 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg