Rotfylling… no big deal :o))

Jeg kan ikke noe annet enn å innrømme at jeg var rimelig nervøs da jeg dro til tannlegen. Det sto rotfylling på timeplanen. Såpass mye at jeg skalv der jeg satt på venteverelse…, i 5 minutter som virker som en time. Magen romlet høyt, og det gjorde ikke saken noe bedre for jeg var ikke alene på venteværelse.

Så var det sånn at denne rotfyllingen ikke var noe å grue seg for i det hele tatt… Jeg fikk jo bedøvelse, men både tanna og nerven hadde reist til de evige jaktmarker for lenge siden så hele greia var smertefri. Det var mer plagsomt med plasten han la over munnen for å holde tanna steril… Jeg hadde følelsen av at jeg skulle kvæles, men jeg lukket øynene å konsentrerte meg om å puste rolig så det gikk greit.

I dag borra tannlegen ned til nerven og renset opp, og la ned noe antibiotika for å tørke ut. Neste gang, på mandag, hvis alt er som det skal være gjør han seg ferdig og fyller igjen med vanlig fylling. Jeg hadde fortsatt litt hevelse igjen i absessen, så tannlegen satte meg på nok en 10 dagers atibiotikakur for å ta knekken på den. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg