Ut pÃ¥ tur i øsende regn….

Når jeg satt å spiste frokost i dag å så ut på regnet som siiiilte ned, tenkte jeg at det var en perfekt dag å krype sammen i sofakroken med en stabel med DVD’er og varm kaffe. Ble ikke helt sånn da en venninne ringte meg å lurte på om jeg ville være med ut å gå en tur. Vi hadde snakket om dette at vi skulle starte med å gå søndagsturer, uansett vær å da syntes jeg ikke at jeg kunne si nei. Så det var bare å hoppe i dusjen, og reise til Lørenskog.

Vi gikk fra Margarethas vei og opp til Lørenskog Rådhus, hvor de tydligvis holdt på med renovering.


Ved RÃ¥dhuset sto denne artige skulpturen av Jon Gundersen.

Parken ved Rådhuset var flott med store grøntområder, og mange steder man kunne sitte å koze seg…. Når det er fint vær da, noe som ikke var mulig i dag.

Måtte jo bli med selv oxo…. Her er jeg relativ tørr over det hele, men det varte ikke lenge, hehehe.. Regnet bøtta ned, og jeg så etterhvert ut som om jeg hadde badet med klærne på, hehehe!!

Hvis jeg ikke tar feil heter denne gamle furua Svenskefurua, og sto der allerede i 1716 da svenskekongen Karl den 12. rastet ved den. Furua står ved Langvannet.

Det er pent nede ved Langvannet… Masse fugler, som selvsagt kom med en gang vi nermet oss. De trodde jo de skulle få en godbit, men vi hadde ikke tatt med noe til dem denne gangen. Får huske på det neste gang :o)

Kontraster… Rett på andre siden av treklyngene går motorveien med tett trafikk til alle døgnets tider.

Når vi kom tilbake fra turen våren ble jeg med opp til Anne og Sven Erik for å tørke meg litt. Vannet rant i strie strømmer fra håret mitt så jeg fikk låne føneren for å tørke det litt. Ytterjakka var nok ikke fulgt så vanntett som jeg trodde den var, for den ble gjennomvåt å kommer ikke til å bli tørr igjen på noen timer enda.

Fikk en stor kopp rykende varm kopp kaffe for å få igjen varmen…, for jeg ble ganske kald av det våte tøyet.

I går forstrakk jeg en masse muskler og scener bak i ryggen, og da hadde jeg skikkelig problemer med å rette opp ryggen min. Det var litt bedre da jeg sto opp i dag, og nå etter turen i dag er det nesten bra igjen. Jeg kjenner at det strammer litt, men det er ikke så altfor ille å jeg regner med at det er helt bra igjen i morgen.

På tide å lage seg litt middag… Jeg la kjøttdeig på benken til tining i sta, og de er sikkert klar til å brukes nå. I fryseren har jeg en pose med lappskausblanding, så det får bli middag i dag :o))

Ha en fortsatt flott søndag :o))

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg