Det var slettes ikke morro Ã¥ dra til dyrlegen….!!!

Som en drømt puttet jeg begge frøknene inn i reisebaggene, og avsted bar det til dyrlegen. Jeg var ved godt mot, og tenkte at denne gangen går det sikkert veldig fint, HA…!

Ronja var så menn ikke enig i det nei, hun var krakilsk med det samme hun kom ut reisebagen. Hun knurret, og freste til både dyrlegen og meg fra første stund. Det gikk ganske greit når dyrlegen kjente på magen, lyttet på hjertet og så på tennene, men da var det slutt. Hun slo seg helt vrang, men godtok at jeg løftet henne opp… tiltross for at hun knurra og freste. Dyrlegen ble tydligvis redd henne, og fór ut for å hente teppe og handsker. Det hadde ikke vært nødvendig, for jeg klarte fint å holde henne å hadde han tatt tak i nakken å hold mens han satte vaksine så hadde vi kunne spart både Ronja og alle andre masse bry!! På toppen av alt mente han at det var min skyld at hun var så håpløs. Han mente at jeg hadde latt henne slippe unna med den oppførselen ved tidligere anledninger…. HALLO!!! Hun var ikke sånn før, men ble SÅNN etter siste besøket ved påsketider da hun ble dopet så langt ned at hun ikke kom seg på tre dager…. NEMLIG!!

Så var det Vinja sin tur… SKREKK OG GRU tenkte jeg, for det er vanligvis hun som er mest vanskelig hos dyrlegen, MEN…. Frøkna tok det hele med knusende ro, og alt gikk som en drøm. Hun var selvsagt veldig stresset med en gang p.g.a at hun hadde hørt Ronja bære seg, men det var fort glemt. Kanskje hun tenkte at… hvis jeg er rolig å lar dyrlegen gjøre det han skal, så kommer jeg hjem fortere :o))

Så fort vi kom hjem var alt glemt…

Jeg slang meg ut på balkongen og spiste lunch å slappet litt av…, innen jeg skulle ha sted til tannlegen for å få satt på den permanente kronen min. Mens jeg satt der så begynte det å styrtregne, og det ga seg ikke før jeg skulle ut av døra. 

Når jeg kom nesten ned til Tøyen ringte mobilen min, det var Tannlegekontoret som fortalte at kronen min var værfast i langvekkistan p.g.a en tyfon eller orkan. De kunne jo godt ha ringt litt tidligere, så hadde jeg spart meg for å dra nedover. De regnet med at tannen var her til torsdag, og jeg fikk en ny time da. Det er jo litt typisk da, nå som jeg hadde gledet meg til å bli ferdig med tannlegen i dag….. Nå ja, noen dager fra eller til spiller vel ikke noen rolle.

Ute bøtter regnet ned igjen, og det har begynt å blåse kraftig… Usj, ekkelt høstvær spør du meg!!

Om ikke lenge begynner 71 grader Nord, og det har jeg tenkt å få med meg :o)) 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg