Sluta aldrig dricka vin…… :o))

Sluta aldrig dricka vin




Jag gick nerför gatan när jag tilltalades av en mycket smutsig hemlös kvinna som bad om lite pengar till mat.


Jag fick fram min plånbok och tog fram en hundralapp och frågade: Om jag ger dig dessa pengar kommer du då köpa vin för dem istället för mat?

 
Nej, jag var tvungen att sluta att dricka alkohol för flera år sedan svarade den hemlösa kvinnan mig.

Kommer du att shoppa istället för att köpa mat frågade jag då.

 
Nej, jag slösar ingen tid på att shoppa svarade hon. Jag lägger all min tid på att försöka överleva!

Kommer du att lägga pengarna på en skönhetssalong istället för på mat frågade jag.


Är du TOKIG!!! svarade den hemlösa kvinnan. Jag har inte fixat håret på 20 år!!


Okay, svarade jag. Jag kommer inte att ge dig dessa pengar. Istället så ska du följa med mig och min man på middag ikväll.

 
Den hemlösa kvinnan var chockad. Tror du inte att din man blir vansinnig om du gör det? Jag vet att jag är smutsig och jag stinker förmodligen rätt mycket.

Jag svarade; det är okay. Det är viktigt för honom att se vad som händer med en kvinna som har slutat shoppa, slutat fixa håret och slutat med vin!!!





Jag vet att du skrattar just nu
J

4 kommentarer

Siste innlegg