Jedda har tatt høstryddig i beddene sine……

Til morran i dag våknet jeg opplagt og utvilt…., kanskje litt stiv i kroppen med en gang! Etter litt strekk og tøy var kroppen ganske fornøyd, og klar for det meste, hehehe!!

Etter å ha spist frokost, tok jeg med meg hagesaks, hansker og kratte å gikk ut for å ta litt høstrydding ute. Nesten helt til høyre hadde jeg en diger Havehortensia, som lå brun og stygg utover plenen. Jeg barberte den nesten helt ned til bakken, noe som ikke gjør noen ting for den kommer friskt tilbake til neste år. Den blir alltid så megastor. Husker ikke om den er hentet fra mormors have i Odalen, eller om det er en vi kjøpte….., men gammel er den.

I den lille kroken min var det helt overgrodd innen jeg begynte, men det ble da ikke så ille når jeg var ferdig. To av rosene min hadde ikke klart seg i sommer, så de dro jeg opp. Jeg har oxo to Pottentilla, som jeg har tenkt til å ta opp for de blomstrer bare tidlig om våren å så er det bare grønne blader. Tenkte heller at jeg skulle kjøpe et par fine busker som ikke blir så store.

Under verandaen på venstre side kommer det en haug med klartreplater, som kveler mine. Jeg sliter meg nesten halvt ihjel med å bli kvitt dem. I dag røsket jeg opp alt som var under naboen veranda, oxo under naboen på venstre side har det blitt alt for mye av dem. Ingen av dem er i såpass form at de orker å gå ut å ta det, så da får jeg ta i er tak.

Det ble en stor plastsekk med blader og grener når jeg ble ferdig. Jeg burde nok at delt det i to sekker, men jeg hadde bare tatt med en ut å gadd ikke å gå inn for å hente en til, hehehe. Lenge leve latskapen…..!!!

Om jeg skal si det selv, så syntes jeg verandakassene mine tar seg ganske fint ut fra utsiden…. Ikke sant, hehehe!!!

Pusene var ute på balkongen å fulgte med på at jeg gjorde som jeg skulle. Da jeg skulle ta bilde av dem så de rett på meg, men i det jeg trykket av kom naboen min ut på sin balkong å da snudde de selvsagt blikket dit :o))

Det ser da ryddig og fint ut bortover gresset mot den andre blokka… Vaktmesteren var ute å trimmet gressklipperen her tidligere i uka, og det blir vel sise gang før vinter kommer.

Snakk om vinteren… Den ene niesen min hadde vært å besøkt søsteren sin i Skånevik i høstferien, og på vei hjem over Haukeli lå det en allerede et fint hvitt teppe på bakken!! Alikevel håper jeg at det blir en god stund til, før vi får noe snø her i lavlandet.

Må ha med litt mer pusebilder…. :o)) Sola har vikelig stekt fra en skyfri himmel i dag, og både pusene og jeg har mer eller mindre bodd på balkongen hele dagen etter at jeg kom inn. Det var rene sommertemperaturen der ute, og det gjorde godt på en stiv kropp å sitte å varme seg i sola.

Evening all!! 

3 kommentarer
    1. Fine bilder. :o) Er ikke kommet så langt her at bedene er klare for vinteren, det blomster faktisk enda litt her hos oss, om enn litt mer spredt enn tidligere … plenen har vi klippa to ganger de siste ukene og trodd at det var den siste ganga før vinteren. Så feil kan man ta! Men i dag har drømmemannen fått inn veden i vedskjulet i det minste, og jeg tror vi har så vi klarer oss til neste vinter uten å kjøpe noe.

    2. Verandakassene ble skikkelige fine de. Kjøpte et par høstlyngplanter i dag selv for å pynte opp.
      Ellers så slipper jeg hagearbeid nå her høyt opp i min lille leilighet.
      Ha en fin lørdag.

    3. midtlivskrise: Jeg har kjelleren full av ved, men bruker ikke noe serlig av den. Det blir ikke så kaldt i leiligheten på vinteren, så det holder å bruke panellovnene. Så heldig du er som fortsatt har blomstring i hagen :o)) Her hos meg er det kun to av rosene mine som blomstrer, og de pleier å stå helt til snøen kommer :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg