It’s just a perfect day….

Det er nettopp det som det har vært…., perfekt :o)) Jeg sov til jeg våknet av megselv, kl 9, og jeg følte meg helt utvilt. Det er det jammen lenge siden jeg har gjort nå. Har vært så sliten på fredagen at jeg ikke helt har klart å hente meg inn igjen i løpet av helgen, men i dag er det helt anderledes :o))

Jeg fant frem høstkransen og hengte den opp på utgangsdøra i gangen. Ser at jeg kanskje burde ha fjernet her bor plaketten, men pyttsan den kan vel henge der. Kjøpte kransen i fjor til Halloween, og er i grunnen ganske fornøyd med den :o))

På formiddagen lekte sola gjemsel bak skyene en god stund, innen skyene blåste sin kos. Da var ikke denne damen sen med å slenge seg ut på balkongen å nyyyte. Det var så godt å bare sitte der å kjenne varmen fra solstrålene, og merke at energi lagret ble sakte men sikkert fylt opp igjen. Pusene lå rett ut i sola sammen med meg og sov…., vel ikke hele tiden da, hehehe!! Det var en flue og et eller annet merkelig insekt som lurte seg inn på balkongen, og det måtte de jo forsøke å fange.

At jeg satt i stolen å slappet av ble ikke tatt hensyn til, nei her gjaldt det å fange bytte. Ronja klatret oppover meg, og satte klørne i nakken min når hun sto på to og strakte seg etter flua. Ronja tapte den jakten, hehehe, og kom bort til matmor etterpå å kozte for liksom å si undskyld, hehehe!!

På fredag oppdaget jeg at de hadde fått Gildes Julepølse, og da klarte jeg bare ikke å la være. Jeg måtte bare kjøpe en for å smake, og i dag ble det julepølse og surkål til middag….. DET VAR GODT DET :o)) men man må jo ha litt tilbehør….

  

Jeg har igjen 2009 års Gilde Juleakevitt, og da kom den raskt på bordet sammen med en Tuborg…. Ølen var litt for lys til julemat, men det var det jeg hadde så det fikk duge for denne gangen. Det smakte da ganske godt alikevel :o))

Nå har madammen sunket langt ned i godstolen med PC’n i fanget, og kaffekoppen ved siden av. Her har jeg i grunnen tenkt til å bli frem til jeg drar dyna over hodet tenker jeg. Lyset er dempet i heimen, og te-lysene er tent i alle lysestaker og lykter så det har blitt så lunt og trivelig her.

Etterpå blir det Alt for Norge og Åndenes Makt… Deretter skal jeg gjøre et tappert forsøk på å legge meg tidlig, for å møte den kommende uka litt mer våken enn jeg pleier!!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg