Fra + 6C til – 0,5C på 30 minutter…

Det var så merkelig… Da jeg dro fra Oslo sentrum i ettermiddag var det + 6C ute, og da jeg parkerte bilen utenfor garasjen ca 30 minutter senere var det – 0,5 C. Nå bor jeg endel høyere enn sentrum av byen, men at det skulle falle såpass mye hadde jeg slettes ikke forventet. Det holder seg faktisk på minussiden nå i kveld.

For et par dager siden var jeg inne på en side tilhørende iUtstyr.no for å bestille med nye deksler til mobiltelefonen. Det gikk i grunnen veldig dårlig, for hver gang jeg forsøkte sende bestillingen fikk jeg beskjed om at personnummeret mitt ikke tilhørte adressen jeg oppga. Først trodde jeg at jeg skrevet feil, men det hadde jeg ikke. Så derfor bestemte jeg meg for å dra ned i Kongensgate 9 i lunchen i dag, hvor de har butikken sin. Jeg fant 6 stk i rosa og lilla farger som jeg kjøpte. Hadde nesten trodd at de hadde like stort utvalg i butikken som på nettet, men det hadde de ikke.


Terje fortalte for et par dager siden at Narvisen var lagt, og jeg måtte bare ned for å se det for megselv. Ganske riktig isen lå der den, og ungene var i full sving med å teste den ut. Jeg fortalte det til KAJ da jeg var tilbake på jobb, og hun konstaterte at det ikke var noen annen utvei for henne enn å dra å kjøpe skøyter hun oxo, hehehe!!


Når jeg alikevel var nede i Spikersuppa rusla jeg igjennom julemarkede en tur. Jeg stoppet ikke opp å kikket i noen av bodene, for det jeg gjøre i morgen. Da har jeg avtalt med Anne at vi skal ta oss en tur ned for å se litt nøyere på hva de har. Jeg tror det var smart å flytte markede fra Rådhusplassen til Spikersuppa, for det er mye mer tilgjengelig. De gangene jeg var der nede var det jo nesten ikke folk der.


Man skulle ikke tro at dette er en vinterdag når man ser nedover Karl Johan. Vanligvis er det endel snø på denne tiden som kanskje både har kommet og gått flere ganger. Nå ser det nesten ut som en vakker vårdag….


Det er ikke lett å se den flotte julebelysningen som henger i Torggata såpass tidlig på dagen. Om kvelden er det skikkelig flott å se på. Jeg tror jammen belysningen er ny av året.

På veg tilbake til jobben stoppet jeg ved en Aftenposten bod for å tegne et abbonnement på avisen. Noe jeg egentlig hadde bestemt meg å gjøre for en stund siden. Hørte nemlig på radion at man kunne ta et prøveabb. på 30 dager til 1 kr dagen, og det hadde jeg tenkt å benytte meg av…. NOT. Når jeg forsøkte å sende kodeordet til 1905 fikk jeg beskjed om at det var ukjent. Jeg spurte fyren i boden om dette, og han fortalte at det var aldrig meningen at den skulle ut på radion. Den som hadde ansvaret for annonesen skulle melde fra til radiokanalene at den var kansellert, men hadde “glemt” det. Jeg fikk 25% raaaabat, så det ble jo noe mindre å betale :o))

Gleder meg til i morra, da skal jeg frissan å klippe meg, fixe etterveksten og stripe håret. Nå er det så tørt og urejelig at det minner om en kvast. Da jeg bestilte timen for lenge siden, hadde jeg først tenkt å ta det litt nermere jul. Nå er jeg glad for at jeg ikke gjorde det.

Nå skal resten av kvelden vies til tv’n… Så nemlig at Svensk TV viser Robin Hood Prince of thieves med Kevin Costner og Alan Rikman, og den vil jeg ikke gå glipp av…. selv om jeg har sett den ørten ganger, hehehe!!

4 kommentarer
    1. Heisan ;-))) Jasså du eg kjente meg ikke igjen på bloggen din, hehehe… Ny og flott var`n . Ja det skifter fort på gradestokken her og, rare greier gitt.
      Skikkelig koselig og gå og loffe rundt i byen og bare kikke på gatelivet.
      Kose deg masse videre;-))) Nå blir det straks natta på meg, må være utkvilt til i morgen og party party + besøk;-)))

    2. Allis: Jeg syntes den trengte en ansiktsløfing. Jeg kan ikke ta ære for utseende, den er det Silje Lien som ligger på vennelista mi har gjort. Hun driver med bloggdesign, og tar i mot bestilling, men har oxo noen gratisdesign man kan laste ned å bruke.
      Party i morgen… koz deg masse :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg