Uværet blĂĄste segselv bort….

Utrolig med sant, jeg våknet før alarmen begynte å uuuuule. I dag var det ikke pusene som vekket meg, men det fæle været utenfor. Det øsregna og blåste så det ulte rundt hushjørnet, og jeg hadde ikke lyst til å stå opp i det hele tatt. Var ingen annen vei utenom, for damen hadde time hos frisørdamen kl 10.
På Facebook har jeg gått rundt å kaldt megselv Nestenblondina, etter at jeg gradvis har endret hårfarge fra kølsvart til betraktelig lysere. Med stripene jeg la inn i dag så kan jeg vel nesten kalle meg blondine nå, eller hva?

Anne og jeg hadde avtalt i går at vi skulle dra en tur ned til Oslo sentrum å rusle rundt i Julemarkedet i Spikersuppa. Da jeg satt hos friserdamen var jeg veldig i tvil om det ble noe av, ettersom det var så grusomt vær. Så plutselig løyet vinden, og skyene sprakk opp å en nydelig blå himmel kom til syne. Ikke lenge etter var sola oxo på plass.

Politiet invaderte Oppsal senter på formiddagen… De kjørte rundt i en evighet og løp rundt både inne og ute på senteret samt ved t-banestasjonen. Jeg var jo så vanvittig nysgjerrig at det var nesten så jeg fløy ut med fargeklin i håret og plastfrakken på meg, men jeg klarte å styre meg. Det var tydelig at de leita etter noen, og så fort jeg fikk sjangsen søymfarte jeg avisene men det sto ingenting der! Så IRRITERENDE, hehehe.


Anne og jeg hadde en kozelig tur i byen, men vi var ikke lenge på julemarkedet. Det var egentlig ikke så mye spennende som pirret vår interresse. Jeg fant en fin julekrans til å henge på utgangsdøra mi, og det var det. Det var mange turister der, alt fra amerikanere til dansker. 

Vi rusla nedover Karl Johans gate og bort på Stortorvet hvor vi tok oss en tur innom Glassmagasinet. Anne ville så gjerne kikke på service. Hun ønsker seg serien Fauna, og ville se om de hadde den og hva den kostet. Den var satt ned med ca 100,- gjenstand, og det var ikke så ille. Dessverre hadde hun ikke penger til å kjøpe noe i dag, men satser på at det holder den prisen fremover eller kommer på salg over nyttår. Vi stakk en snartur innom FotoVideo også for å sjekke ut butikken og lokalene etter at de flyttet…. Det var en stund siden de gjorde det men vi hadde ikke vært der etter det.


Vi bestemte oss for å stikke innom Bella Napoli i Storgata for å ta en pizza… Ingen av oss hadde vært der på mange år, og overraskelsen ble derfor stor når vi oppdaget at det var ingen Italienere der mere. Nå var stedet drevet av Indere, så det ut til. Spilte ikke noe rolle egentlig det, for det var ikke noe å si på Pizza’n :o)) Anne ser ganske bentenkt ut, hehehe!!


Jeg prøvde å se så normal ut som mulig, men Anne surra så fælt når hun skulle ta bilde av meg at ser helt oppstilt og unaturlig ut. Vel, det syntes jeg nå i allefall selv :o))


Innredningen var det ikke gjort noe med siden vi var der sist. Den samme innredningen som hadde vært der fra stedet åpnet en gang på 70 tallet. Bordet vi satt ved vippet hver gang vi skar i pizza’n, og det har det også gjort i alle år, hihihi!!

Da vi kom ut på gaten igjen så jeg til min overraskelse noe jeg ikke har sett på mange år, patruljerende politimenn.. WOW!! Det var jo mye folk ute i gatene, men klokken var jo ikke fult 17 så det var jo ikke noe bråk da. De fleste som virra rundt var shoppere av alle aldere… De får nok mer å gjøre ettersom kvelden og natta kommer.

Når jeg kom hjem satt det en pus i hvert av vinduene å så etter meg, og de syntes det var litt trasig da jeg ikke gikk inn med en gang til dem. Jeg ble nemlig stående ute sammen med Anne å prate mens vi ventet på at Sven Erik skulle komme å hente henne. Så lenge vi sto der satt pusene trofast i vinduet å fulgte med, men med en gang jeg gikk mot døra hoppet de raskt ned fra vinudskarmen å satt rett innenfor døra. Da måtte vi gjennom kozerutinen… stryke seg oppetter bena til mammen, klore litt på buksebena for å sikre seg masse koz og rufsing i pelsen, avsluttet med en rask sprint på kjøkkenet og opp på kjøkkenbordet hvor høye mjauuuuuuu kunne høres. Det er sånn de sier at NÅ VIL VI HA MIDDAGSMATEN VÅR, hehehe!!

NĂĄ skal resten av kvelden skal nĂĄ vies til tv-skjermen, og jeg har ikke tenkt til ĂĄ reise kroppen fra stolen pĂĄ en god stund :o))


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg