Vinteren har kommet på besøk, for å bli?

Da jeg gikk fra jobben tidligere i ettermiddag hadde det sluttet å snø, men innen jeg kom hjem begynte snøflingene å dale litt igjen. Nå derimot er det ikke lenger noen få her og der, nå laver det ned ganske bra.

    (arkivbilde)

Jeg har ikke et par med vinterstøvler her oppe, de ligger godt nedpakket nede i kjelleren…. Jeg burde egentlig gå ned i å hente dem, sånn at jeg er skodd til i morgen… men ikke akkurat nå!!!

Pusene satt i vinduet å kikket på snøfnuggene i sta, og de jamret å bar seg for at de ikke fikk tak i dem. De så nok fryktelig morsomme ut å leke med tenker jeg. Alt som flakser og flyr utenfor er noe som er gøy å leke med, hehehe!!

I går ettermiddag kom naboen innom for å slå av en prat, og hun hadde en dårlig nyhet å komme med. En av naboene våre i 3 etg var død i helgen. En godt voksen damen var det, som har vært syk en stund…, men det er jo trist alikevel. Mannen hennes har oxo hatt sine plager i mange år, og bor nå på Langerud. Jeg fikk i oppdrag og søymfare Aftenpostens dødsannonser de nermeste dagene, for å se om det dukket opp en annonse. Vi vil jo gjerne kjøpe noe til båren, så sant det er mulig. Vi får se hva familien ønsker!!


På søndag fikk jeg endelig hengt opp de nye kransene mine m/lys i som jeg kjøpte på Europris. De går på batteri i stedet for strøm, og det holder jo selvsagt ikke så veldig lenge. Det veldig kozelig inne på balkongen med litt lys, og jeg har bestemt meg for å skaffe lampe derute. Det blir ikke før jul, men rett etter tenker jeg. Har sett på noen lamper, men har ikke funnet noen jeg likte enda. Dessuten har jeg ikke lyst på en som gir flombelysning, men noe mer lunere.


Tidligere i kveld satt jeg å sløve foran tv’n og havna på TV2 Filmkanalen, og der gikk filem Angel in the Family. En skikkelig snørr å tårefilm… Jeg gråt meg igjennom mye av filmen, og jeg hater egentlig å se på filmer som får meg til å tute. Filmen handlet om en familie hvor moren i familien var død for noen år siden, og familien fungerte ikke så bra sammen lenger. Den ene av to døtre blir lei seg etter en krangel med søsteren, og går ut å setter seg på trappa i snøen om kvelden… Der prater hun til moren sin, og sier at dersom hun kunne få et ønske oppfylt til jul så måtte det være at moren kom tilbake. Det er akkurat det som skjer….. Filmen var fin den, og kan anbefales…. :o))

Nå har denne dama tenkt å krabbe opp i stenga, ta med seg DSI’n og spille litt Majiong før hun legger seg til å sove….

 

1 kommentar
    1. Ja her er snøen kommet også. Helt sikkert for å bli tror jeg. Kan mene hva en vil om det, får ikke gjort noe med det. Trist med naboen, men det er livets gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg