Julestemningen begynner Ã¥ komme…….,

På kjøkkenet strømmer julemusikken fra NRK JUL på DABB’N. Hver gang jeg er der ute klarer jeg ikke å stoppe meg selv fra å nytte eller synge med. Vinja syntes det er noe merkelige greier, at matmora synger altså. 

Da jeg kom hjem fra jobben snødde det lett og gradene lå på – 2 C, og jeg frøys så jeg skalv både ute og inne. Så det første jeg gjorde var å sette på alle panellovenen, og sakte men sikkert kom varmen inn i kroppen igjen. Nå har det begynt å blåse ute, og jeg hører det drypper fra taket så nå har det nok blitt mildere ute.


Selv om jeg helst ville ha vært for uten vinteren en ukes tid til, så må jeg jo innrømme at det er idyllisk når jeg ser ut av vinduet. Snøen som ligger på bakken og på juletreet oppe på bakken. Kanskje ikke det peneste tredet, men når mørket kommer så glemmer man det :o))


Til morran i dag, var det nok en IDIOT som kjørte på sommerdekk, og ikke hvilke dekk som helst. Det var av den breie sorten som ikke er noe serlig om sommeren heller. I bakkekneika opp mot Ryenrundkjøringen sa det stopp, han kom jo ikke opp. Dette skapte jo en skikkelig kork, for vi andre måtte jo åle oss forbi i taxi filen. Man kan jo da tenke seg hvordan taxisjåførene reagerte på det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Pusene ligger rett ut i senga mi og sover… Jeg var der inne en tur i sta, og da gadd de ikke løfte på øyelokket engang. Bare ørne beveget seg en aning, bare for å holde koll på hva matmora drev med der inne. I dag har de vært så snille og gode, ikke en eneste slåsskamp <3

Jeg har så vanvittig vondt i venstre underarm nå i kveld, etter at jeg fikk dørhåndtaket på en tung dør mot armen. Det har blitt en megastort blåmerke med en stor vond kul i midten. Regner med at den kommer til å megavond i morgen, og det kommer nok til å sitte i noen dager tenker jeg. Det er jo typisk at det måtte skje akkurat nå………


Nå skal jeg se ferdig Tinas Julkök på Svensk TV4… Jeg får jo vann i munnen av å se all den gode maten og kakene hun lager, såpass at jeg snart kommer til å stupe inn i kjøkkenskapet for å romstere etter noe å putte i munnen….
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg