BĂĄrebuketten er i boks……

Naboen jeg har vært ute en tur i dag for å ordne med bårebukett, til begravelsen til en annen nabo. Vi stakk bort på i blomsterbutikken på Oppsal senter for å ordne det. De hadde ikke all verdens utvalg i blomster, men vi gikk for røde roser + noen hvite som jeg ikke husker hva het og gulgrønne nellikker + litt annet grønt. I tillegg kommer dekoratøren til å legge til noe annet tilbehør oxo. Jeg ville helst ha hatt hvite liljer, men det hadde de ikke dessverre.


Naboen skulle kjøpe julegave til gubben, og ville ha litt moralsk støtte av meg. Kan ikke si hva det er, siden jeg ikke helt hvem som leser dette…. Da kunne det jo hende at det ikke ble en overraskelse lenger…. Vi var å tittet på det hun hadde sett seg ut, men de hadde ikke akkurat den så vi ble enig om å dra en snartur til Lørenskog. Der fikk hun det hun ville ha, ikke helt den samme men var alikevel fornøyd med salget.


Når jeg kom hjem fra handleturen i dag var ganske deilig temperatur ute, så jeg slapp frøknene Lillepuzdatter av Skånevik ut på balkongen for en luftetur. Jeg tok med meg en kopp kaffe og satte meg ut, og så på dem. Ronja gikk rundt å småpratet, og syntes at det var helt topp å få komme ut å lufte seg litt. De ble nesten helt våryre, og spratt rundt å koza seg verre. Jeg har en liten bøtte stående oppe i kroken pga av en lekasje fra rekkverket, og vannet var frosset til is. Jeg la klumpen på gulvet, og det syntes de var merkelig saker å undersøkte den veldig.

Nå ligger englebarna å sover så søtt…. Stille før stormen, for når de våkner skal de slippe løs litt energi å da løper de etter hverandre…. Å da går det for seg så fillene fyker, hehehe!!


Jeg kjenner nå at jeg begynner å bli litt stressa over at jeg ikke har fått handlet noen julegaver eller skrevet et eneste julekort enda. De fleste jeg kjenner begynner å bli ferdig med sine….. Så den dag i morgen skal jeg stupe ned i skuffen med det rare i for å dra ut alle julekortene som ble til overs fra i fjor. Må se om de er av den kvaliteten som jeg kan sende fra meg. For….., når man kjøper pakker med julekort er det ikke alle som er like fine. For meg så er det de gode gamledagse julekortene som gjelder….!!

Ooooops, der begynner batteriet på PC’n å bli dårlig…., hvor pokker har jeg nå gjort av laderen???? Best jeg går å leiter etter den, før jeg går helt tom.

4 kommentarer
    1. Fine katter du har:) la merke til at du hadde vært på Lørenskog,der er jeg født og vokst opp,jobbet noen år på Lørenskog sykehjem også.Er der rett som det er siden broren min bor i barndomshjemmet mitt.

    2. synnovesyr: Jeg vokste oxo opp på Lørenskog, nermere bestemt Ragnhildsvei like vet Solheimskrysset. Flyttet til Oslo det året jeg fylte 6 i 1966. Er stadig der for å handle eller besøke en venninne som bor i Rolvsrud Park :o))

    3. Vektbloggenmin: Her er det bare koz…., med kattene altsĂĄ :o)) Jeg tenkte ikke pĂĄ det at det ikke var sesong for Liljene nĂĄ, men det forklarer jo hvorfor jeg ikke fant noen!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg