Arg…, sÃ¥ mÃ¥tte jeg bytte batteri igjen…

Neste år skal jeg definitivt kjøpe elektrisk julebelysning til verandaen, for batteriene varer ikke spesielt lenge. Vel, de lyser vel en stund, men ganske svakt. I dag måtte jeg bytte batteri igjen, for da var det så vidt jeg kunne se at det var lys i de små lampene.

Var en tur borte på Oppsal senteret i dag for å kjøpe pærer til spot’n på badet. Det var et yrende liv der borte, med folk som surret omkring å julehandlet. Midt i alt myldret sto et kor og sang nydelige julesanger akapella. De var skikkelig flinke, og jeg ble stående end stund å høre på dem. Etterå fikk jeg kjøpt pærene jeg trengte, og for sikkerhet skyld kjøpte noen ekstra sånn at jeg har når den neste går. 

De siste årene har kjøpt kransekake fra en dame ute i Spydeberg, som har kommet å tatt opp bestilling på jobben. De har vært så gode, og jeg har alltid kjøpt to stykker sånn at jeg har til litt lengre utpå sesongen. I år har hun ikke kommet for å ta opp bestilling, så jeg stakk hode inn hos bakeren for å kjøpe en der. JA SÆRLIG, holdt på å få sjokk da jeg så prisen for en med 18 ringer… NESTEN 500,- Aldrig i verden om jeg betaler så mye for en kransekake. Da får det heller bli en billigere variant fra en eller annen matbutikk :o(

Stakk en tur ned på EuroPris oxo for å kjøpe noen flere lys, men der var det jammen dårlig med røde lys. Det var helt utplukket, bare noen runde som jeg kunne ha i lyktene mine ute på balkongen, men jeg fant noe annet….


Et lystre som jeg har sett på et par ganger før, men gått uten å kjøpe. I dag klarte jeg ikke å la være å kjøpe det. Jeg hade et sånt tidligere oxo, men det gikk i stykker ganske raskt. Har sett dem i forskjellige farger på Plantasjen, men de har ikke hatt noen i hvitt/klare. Vet ikke helt om det skal stå der over jul, får se når julestasten kommer opp.


Jeg kjøpte meg denne lykten oxo, som passet helt perfekt på badet :o)) Litt farget glass og lys så ble det ganske fint spill i lykten, men det kommer ikke så godt frem på bildet akkurat. Lykten hadde de to størrelser, og jeg valgte den største av dem. Tror den lille ville ha blitt for liten på badet….


I dag har jeg hatt en ren nytelse og avslappingsdag… I morgen derimot har jeg bestemt meg for å dra på meg husmortrynet og få gjort litt husarbeide. Skal stå opp tidlig å få unna vasking og støvsuging på formiddagen sånn at jeg kan begynne å sette opp juletre og pynte på ettermiddagen og kvelden.


Nå skal jeg rett og slett synke tilbake i godstolen og se på Midsummer Murders på Dansk TV1. Ikke med Tom Barnaby, men John Barnaby. Etterpå kryper nok denne damen til køys for å være utvilt til i morgen.

4 kommentarer
    1. Ser du har hatt en hektisk lørdag og at julestemningen er det tross alt ikke noe i veien med. Trodde alltid at slike lysslynger gikk på strøm jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg