Den store lille mannen….

Nå har jeg grått meg igjennom programmet om Jussi Björling, den lille mannen med den store stemmen. Jeg blir rørt og tårene strømmer hver gang jeg hører han synge. Det går rett inn i hjerte, og jeg smelter totalt….


Jeg er egentlig ingen operaelsker, men når Jussi synger lytter jeg og gråter. For noen uker siden sto jeg å laget middag når en av mine store favoitter kom på radion O Helga Natt. Jeg sang med å tårene trilla, og det var neppe vakkert å høre på der jeg kvekket ved siden av….

Jussi døde i september 1960 3 måneder før jeg ble født… Han hadde sine demoner å stri med som mange andre, nerver og alkohol som ofte går hånd i hånd. 2. februar 2011 var det 100 år siden han ble født, men han er like populær enn i dag. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg