Andre dag i juleferien…

Denne dagen begynte ikke så veldig bra… Etter et par dager med løfting, skyving og sjauing så sa ryggen min STOPP. Når jeg skulle stå opp av senga, måtte jeg virkelig planlegge for å komme meg opp i sittestilling AU AU AU AU!!


Jeg kom meg da opp av senga til slutt, og ut på kjøkkenet hvor en kjøkkenstol innen rekkevidde var en velsignelse. Det var jo typisk at det måtte komme i dag, spesielt siden jeg var invitert til fetteren min og kona på middag. Vi bestemte at vi skulle ta den til fredagen. Det var ikke bare ryggen som verket i dag, men hele kroppen min. Alle muskler i hele meg var i opprør, og det har vært ganske smertefult å røre seg.

Ryggen min myknet opp litt utover dagen sånn at jeg faktisk klarte å komme meg ut av døra, og inn i bilen. Jeg tok meg en tur ned på Jysk for å kjøpe meg en ny nal til badet…, den gamle var moden for Grønnmo etter lang tids bruk og pusenes konstante gnaging. Med andre ord, det var nesten ikke noe igjen av den. Så hadde jeg tenkt meg en tur ned på Alna senteret for å dra på polet, men det var altså så lang kø nedover at jeg droppa det. I stedet dro jeg til Tveita, hvor jeg faktisk fikk parkert… Det nye parkeringshuset var ferdig, og det var opptil flere plasser ledig… overraskende. Dro først innom Meny hvor jeg kjøpte 1,5 kg med medisterdeig som jeg skal steke medisterkaker av i morgen. Så en kjapp tur innom Polet hvor jeg fikk tak i 2 stk julegaver og en flaske Mojito til undertegnede.

Vel hjemme igjen kjente jeg at shoppingturen hadde tatt på… Ryggen og kroppen var helt gåen, så etter å ha spist middag gikk jeg å la meg litt for å vile meg. Det gjorde underverker…. :o))


I går var jeg hos Jernia på Metro, Lørenskog, og hentet den nye kjøkkenmaskinen min sammen med Anne. Jeg hadde avtalt med henne tidligere at vi skulle møtes på ettermiddagen for å handle julegaver til hverandre. Jeg bar den ut i bilen alene, og det var vel det som gjorde susen for ryggen min tenker jeg.

De siste årene har Anne og jeg gjort det sånn at vi har vært med og tatt ut våre egne julegaver. Det samme gjorde vi i går. Anne ønsket seg øredobber til halsekjede hun fikk til bursdagen sin, og de hadde hun sett hos Bjørklund. Det var to sommerfugler med sorte stener satt i sølvinnfattning. Jeg ønsket meg en ny DVD spiller Blue Ray så vi kikket innom på Expert, men der hadde de ikke noe utvalg så vi dro til El-kjøp litt lengre bort. Der var det jo fult av folk, men vi fant en modell fra Sony som ikke kostet så mye. Det høres kanskje mye ut å gi bort en DVD spiller, men dette er en kombinert julegave og bursdagspresang å da blir det ikke så mye alikevel.


For en stund siden annonserte sønn til fetteren min på Fetsund at de definitivt hadde norges styggeste juletre… Jeg ba han legge ut bilde av det, og i kveld kom det!! Stakkars liten, treet kan jo ikke for at det ikke er så pent!! Etter det jeg har fått høre fra han og av andre som bor på Fetsund så er vist dette en trend, at de har et stygt juletre altså.


4 kommentarer
    1. Huuuffffaaameg, det var ikkje bra, men typisk at sÃ¥nt skjer nÃ¥r kroppen endelig fÃ¥r ferie..hhohoo….koselig innleg her i dag! Knallfin kjøkkenmaskin og grusomt juletre..hahaha…mÃ¥ være det styggeste eg har sett:-))))
      Håper det blir bedre med ryggen noda..ikkje sjaue så mye vettu!
      Klem sidsel

    2. bjarteogsidsel: Ryggen er nesten bra igjen, heldigvis :o)) Lurer fælt på hvem i kommunen som finner juletre til Fetsund, for iflg innebyggerne så er det like ille hvert år..??

      Julen har nå inntatt heimen, så nå skal jeg bare nyyyyyte resten av ferien min :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg