Medisterkakene er i boks….

Jammen spratt ikke dama opp grytidlig i dag, og ordnet seg frokost. Satt jeg lenge å lata meg ved kjøkkenbordet… IKKE, nei jeg tok meg knapt tid til å nyte dagens første kopp kaffe engang. Ikke lik meg det. Energien var på toppen av skalan og jeg tok ikke sjangsen på å sitte for lenge sånn at den forsvant igjen, hehehe!!


Ut kom medisterdeigen og alle ingridiensene og opp i kjøkkenmaskinen med dem. Det var jo litt spennende siden det var første gangen jeg brukte maskinen, men det gikk som en drøm. Det er et år siden sist jeg laget medisterkaker, eller noe i den stilen så jeg var jo helt ute av trening. Jeg gravde frem den gamle gode jernpannen etter mamma, som er eldre enn meg… Den er ikke så stor, men den er det beste å steke kakene i siden den holder så jevn og fin varme hele tiden.

Når mediserkakene var stekt og alt sølet var vasket og satt bort, dro jeg ut alle kjelene og lokkene jeg hadde i skapene mine. Jeg hadde så mange gamle og slitte kjeler i tillegg til nye at det var overfylt i skapet. Når jeg var ferdig ble det en blå IKEA pose full med kjeler og lokk som skal gå til Fretex sammen med den gamle kjøkkenmaskinen. Plutselig fikk jeg god plass i skapene mine, og jeg kunne faktisk se hva som sto inni der uten å måtte løfte på en masse..


Jeg lot meg ikke vile innen jeg tok på meg husmortrynet å satte igang med å vaske huset. Pusene satt oppe på klatrestativet å stirret på meg med kulerunde øyne. De er ikke vant til å se mammen styre så fælt i løpet av en dag, hehehe!! Etter at heimen var støvfri, var det frem med strykebrett og strykejern for å glatte på juledukene. Utrolig…., for en gang skyld holdt pusene seg unna strykebrettet og dukene. Det gikk “hur fort som helst” å bli ferdig.

Satte jeg meg ned for å slappe av, å nei da!! Jeg gikk løs på kattedoen, som var helt for jævlig. Den var definitivt moden for en vask og da våknet pusetassene til liv. Vinja fór inn i dusjen å satte seg, og Ronja satt på toalettet for å følge med. De var riktig fornøyd med å få en ren og stinkfri do…, jeg oxo :o))


Nå har energien forlatt kroppen, og jeg har slengt kroppen ned i stresslessen… Her har jeg faktisk tenkt å bli resten av kvelden, skal først reise meg når jeg skal gå å legge meg… just kidding!! Jeg er nok sliten, men ikke såååå sliten, hehehe!! Ryggen min var faktisk ganske bra igjen i dag, og bedre ble den utover dagen når jeg fikk rørt på meg. Bra er jo det, for i morgen skal Monica og jeg ut å shoppe…., vel hun skal shoppe å jeg skal se på, hehehe!!!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg