Jula er ikke helt over…!!

Jeg hører den ene etter den andre fjerner julepynten, men her i heimen skal den stå til 13 dag jul. Dette er gammel tradisjon her, og da feirer vi ut jula først med å ta ned julepynten. Så blir heimen vasket og gjort klar med nye gardiner og duker osv., og så avsluttningsvis et godt måltid… gjerne julemat.


Etter at jeg fikk kattene i 2009 har de sørget for at julepynten har kommet ned tidligere… Det har vært juletreet som har fått gjennomgå, lek med julejuler og forsøk på å klatre i det. Da har mammen funnet ut at hun like godt kunn høste ned alt sammen. I år har pusetassene vært snille jenter å latt pynt og juletre være, sånn nogenlunde i allefall, og da får den være for meg oxo :o))


Nå er alt snoop og knask spist opp, og skapet er tomt for fristelser… Nei, forresten jeg glemte at jeg har igjen litt sjokoladekake i kjøleskapet etter bursdagen min. Den er sikkert like god, ville jo være synd å kaste den…., en saftig kake med deilig sjokoladetrekk på toppen.

Det jeg egentlig hadde tenkt å si at når det ikke er mer fristelser igjen i skapet, er det på tide å komme seg opp av godstolen å få kroppen i form igjen… vel alt er relativt!! Et av mine nyttårsforsetter var at jeg skulle melde meg inn igjen på helsestudio, og begynne å trene sammen med en venninne på Skårer. Har man noen å gå sammen med, så blir det til at man avtaler å gå sammen å da går man selv om man føler at man ikke har lyst. Etter hvert som man kommer i gang så blir formen bedre, og det blir ikke et ork å komme seg til studio :o))


Jeg har bestemt meg for å spise mer vegetarmat i 2012. Dette har jeg gjort før, som et veddemål, og jeg lærte å lage meg mye god mat av grønnsaker, bønner o.l. Jeg laget meg noen skikkelig gode bønnekaker, som jeg spiste i stedet for kjøttkaker og hamburgere. Det var en spennende reise i vegetarkokebøkene, som jeg gjerne tar om igjen :o))


I går kveld syntes jeg at formen min var ganske bra, og hadde egentlig bestemt meg for at jeg skulle prøve meg på jobben i dag. Da klokka ringte til morran i dag, kjente jeg at det ikke kom til å skje. Jeg ringte sjefen å ga beskjed om at jeg ble hjemme en dag til. Burde jeg ha tatt meg en tur til legen, tja kanskje det…. Vi får se hvordan formen min er i morgen tidlig, er den ikke bedret seg til da ringer jeg nok å får en time……….


Mot min vilje har jeg blitt hekta på å spille Castlevill… Jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle bli dratt inn i noen av disse spillene på Facebook, men så ble nysgjerrigheten min pirret da jeg så noen av vennene holdt på med det. Så fort jeg kom inn, ble jeg revet med å man skulle bygge både det ene og det andre… Vet ikke hvor lenge jeg satt, før jeg endelig klarte å rive meg løs.


Vinja syntes det var litt trist å ligge i stua på klatrestativet, når jeg satt ved PC’n i rommet ved siden av. Hun ville ha litt koz, og se om jeg klarte å skrive riktig, uten altfor mange skriveleifer… Når det blir for kjedelig, så hjelper hun til med å trykke på tastetene til PC’n og da skjer det jo så mye gøy på skjermen. Mammen syntes ikke det er like gøy, men det bryr ikke Vinja seg så mye om hun, mjauuuuuuze!!

Ha en fortsatt fin tirsdagsettermiddag, blogges :o))

4 kommentarer
    1. Her er julen ryddet bort,treet begynte og drysse og jeg blir litt opptatt de neste dagene så da er det greit og få gjort det.Gudsjelov er det meste av kaker og sjokolade spist opp så det ikke er så mange fristelser i skapet,deilig med et normalt kosthold igjen.Flink du som skal begynne på helsestudio,det er jo kjempefin trening.Ha en fin kveld:)

    2. Hei
      Jeg var nok flinkere på 13 jul før men synes det var nok nå: ) Holdt på med noe Facebook spill før men det tar mye tid så nå prioterer jeg blogg istedet og det tar jo nok tid:)
      Ha en trivelig kveld med pusene dine:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg